dc.contributor.advisor | Kılıç, Erol | |
dc.contributor.author | Yavuz, Şeyma Nur | |
dc.date.accessioned | 2024-03-12T10:20:11Z | |
dc.date.available | 2024-03-12T10:20:11Z | |
dc.date.issued | 2023 | en_US |
dc.identifier.citation | YAVUZ, Şeyma Nur, 2000 Sonrası Reklam Grafiğinde Dijital Kolaj Tasarım Örneklerinin İncelenmesi, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Grafik Tasarım Anasanat Dalı Grafik Tasarım Programı, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul 2023. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11352/4783 | |
dc.description.abstract | 20. Yüzyıl modern sanat akımlarının dilini oluşturan kolaj tekniği, dijital sanatı
oluşturan teknolojik yazılımların gelişimiyle sayısal formla ekran arayüzünde
işlenerek dijital kolaj adını almıştır. Nitekim, günümüzde sanal dünya egemenliği
altında yer alan tüketicileri ikna etme amacıyla dijital manipülasyon uygulamalarını
araç olarak kullanan reklamlar, dijital kolaj tekniği uygulamalarıyla yeni bir gerçeklik
algısı oluşturmuş ve organik olmayan sentezlemeleriyle anlatım biçimlerine katkıda
bulunmuştur. Bu bağlamda tez çalışması ile reklam grafiği tasarımlarında uygulanma
biçimlerindeki sanatsal ifade ve teknik değişikliklerin sanattaki dönüm noktaları tespit
edilmeye çalışılmıştır. Odaklandığı konu itibariyle dijital sanatı öne çıkaran bu tez
çalışması ile günümüzde yer alan reklam grafiklerine ışık tutarak dijital kolaj
tekniğinin nasıl uygulandığını örnekler üzerinden aktararak kullanıcı özelinde bir
kılavuz olarak sunulması amaçlanmıştır. Bu araştırma nitel araştırma yöntemi
kullanılarak, yazılı kaynaklardan konuya ilişkin makale, tez çalışmaları, internet
verileri ve kitaplar taranarak 2000 sonrası reklam grafiği kolaj uygulama örnekleri
analiz edilmiş, bulgular değerlendirilmeye çalışılmıştır. Konu kapsamında
gerçekleştirilen uygulama çalışması ile bahsedilen konuya ilişkin sanatsal pratiğin
deneyimlenmesi sağlanmış, yapılan uygulama çalışmaları eser analiz yöntemi ile
çözümlenmiştir. Bu çalışma sonucunda tüketiciye hitap edebilme amacıyla teknoloji
ve sanat ilişkisi çizgisinde yönünü değiştiren dijital kolaj tekniği ve reklam
grafiklerinin günümüzde geldiği konum, örnekler üzerinden sergilenerek tüketiciye
yönelik oluşturulan özgün strateji taktiklerinin saptanması ve sanatsal ifadesine
yönelik uygulama pratiklerinin teknik gelişimi açığa çıkarılmıştır.
Belirlenen sonuçlara göre, günümüzde dijital kolaj tekniğinin reklam grafiği
uygulamalarında tercih edilmesinin en büyük sebebinin reklamın duygusal strateji
hedefini gerçekleştirme sürecinde ortaya çıkan özgün konsept stil ihtiyacını
karşılaması olduğu anlaşılmıştır. Dijital kolaj, ilgi çekici bir teknik olarak
görülmektedir. Bu nedenle, reklamların duygusal etkisini artırmada ve tüketicilerin
dikkatini çekmede son derece etkili bir yöntem olarak kullanılmaktadır. | en_US |
dc.description.abstract | The collage technique, the language of the modern art movements of the
twentieth century with its associative methodology, reflects the aesthetic
understanding of the age as an artistic application technique, called digital collage,
processed on the screen interface with the digital form it has metamorphosed with the
development of technical software that constitutes digital art. As a matter of fact,
advertisements, which uses digital manipulation practices as a tool to persuade
consumers under the dominance of the virtual world today, have created a new
perception of reality with applications of digital collage techniques and have
contributed to narrative forms with its non-organic synthesis.
The aim of this study is to identify the turning points of some artistic
expressions and technical changes in the application forms of advertising graphics
after the digitalization of the collage technique under the influence of technology. This
work emphasizes digital art and serves as a guide for users by shedding light on how
the digital collage technique is applied through examples in contemporary advertising
graphics. Qualitative analysis was conducted by examining written sources such as
articles, thesis works, internet data, and books, and analyzing examples of collage
applications in post-2000 advertising graphics. The findings were evaluated, and a
conceptual investigation was completed by presenting them in a historical sequence.
After the conceptual analysis, an application study was conducted to experience the
artistic practice related to the mentioned subject. As a result of this study, the position
of the digital collage technique and advertising graphics, which have changed their
direction in the line of technology and art to appeal to consumers, was revealed by
showcasing original strategies and tactics created specifically for consumers and
highlighting the technical development of artistic expression through practical
application. According to the identified results, the main reason for the preference for
the digital collage technique in advertising graphics today is that it is an interesting
technique that meets the need for an original concept style in achieving the emotional
strategy goal of advertisements. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Kolaj | en_US |
dc.subject | Reklam | en_US |
dc.subject | Dijital Sanat | en_US |
dc.subject | Dijital Kolaj | en_US |
dc.subject | Hipergerçeklik | en_US |
dc.subject | Collage | en_US |
dc.subject | Advertising | en_US |
dc.subject | Digital Art | en_US |
dc.subject | Digital Collage | en_US |
dc.subject | Hyperreality | en_US |
dc.title | 2000 Sonrası Reklam Grafiğinde Dijital Kolaj Tasarım Örneklerinin İncelenmesi | en_US |
dc.title.alternative | Examination of Digital Collage Design Examples in Advertising Graphic After 2000 | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | FSM Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Grafik Tasarım Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Yavuz, Şeyma Nur | |