Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKılıç, Erol
dc.contributor.authorYavuz, Şeyma Nur
dc.date.accessioned2024-03-12T10:20:11Z
dc.date.available2024-03-12T10:20:11Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.citationYAVUZ, Şeyma Nur, 2000 Sonrası Reklam Grafiğinde Dijital Kolaj Tasarım Örneklerinin İncelenmesi, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Grafik Tasarım Anasanat Dalı Grafik Tasarım Programı, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul 2023.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11352/4783
dc.description.abstract20. Yüzyıl modern sanat akımlarının dilini oluşturan kolaj tekniği, dijital sanatı oluşturan teknolojik yazılımların gelişimiyle sayısal formla ekran arayüzünde işlenerek dijital kolaj adını almıştır. Nitekim, günümüzde sanal dünya egemenliği altında yer alan tüketicileri ikna etme amacıyla dijital manipülasyon uygulamalarını araç olarak kullanan reklamlar, dijital kolaj tekniği uygulamalarıyla yeni bir gerçeklik algısı oluşturmuş ve organik olmayan sentezlemeleriyle anlatım biçimlerine katkıda bulunmuştur. Bu bağlamda tez çalışması ile reklam grafiği tasarımlarında uygulanma biçimlerindeki sanatsal ifade ve teknik değişikliklerin sanattaki dönüm noktaları tespit edilmeye çalışılmıştır. Odaklandığı konu itibariyle dijital sanatı öne çıkaran bu tez çalışması ile günümüzde yer alan reklam grafiklerine ışık tutarak dijital kolaj tekniğinin nasıl uygulandığını örnekler üzerinden aktararak kullanıcı özelinde bir kılavuz olarak sunulması amaçlanmıştır. Bu araştırma nitel araştırma yöntemi kullanılarak, yazılı kaynaklardan konuya ilişkin makale, tez çalışmaları, internet verileri ve kitaplar taranarak 2000 sonrası reklam grafiği kolaj uygulama örnekleri analiz edilmiş, bulgular değerlendirilmeye çalışılmıştır. Konu kapsamında gerçekleştirilen uygulama çalışması ile bahsedilen konuya ilişkin sanatsal pratiğin deneyimlenmesi sağlanmış, yapılan uygulama çalışmaları eser analiz yöntemi ile çözümlenmiştir. Bu çalışma sonucunda tüketiciye hitap edebilme amacıyla teknoloji ve sanat ilişkisi çizgisinde yönünü değiştiren dijital kolaj tekniği ve reklam grafiklerinin günümüzde geldiği konum, örnekler üzerinden sergilenerek tüketiciye yönelik oluşturulan özgün strateji taktiklerinin saptanması ve sanatsal ifadesine yönelik uygulama pratiklerinin teknik gelişimi açığa çıkarılmıştır. Belirlenen sonuçlara göre, günümüzde dijital kolaj tekniğinin reklam grafiği uygulamalarında tercih edilmesinin en büyük sebebinin reklamın duygusal strateji hedefini gerçekleştirme sürecinde ortaya çıkan özgün konsept stil ihtiyacını karşılaması olduğu anlaşılmıştır. Dijital kolaj, ilgi çekici bir teknik olarak görülmektedir. Bu nedenle, reklamların duygusal etkisini artırmada ve tüketicilerin dikkatini çekmede son derece etkili bir yöntem olarak kullanılmaktadır.en_US
dc.description.abstractThe collage technique, the language of the modern art movements of the twentieth century with its associative methodology, reflects the aesthetic understanding of the age as an artistic application technique, called digital collage, processed on the screen interface with the digital form it has metamorphosed with the development of technical software that constitutes digital art. As a matter of fact, advertisements, which uses digital manipulation practices as a tool to persuade consumers under the dominance of the virtual world today, have created a new perception of reality with applications of digital collage techniques and have contributed to narrative forms with its non-organic synthesis. The aim of this study is to identify the turning points of some artistic expressions and technical changes in the application forms of advertising graphics after the digitalization of the collage technique under the influence of technology. This work emphasizes digital art and serves as a guide for users by shedding light on how the digital collage technique is applied through examples in contemporary advertising graphics. Qualitative analysis was conducted by examining written sources such as articles, thesis works, internet data, and books, and analyzing examples of collage applications in post-2000 advertising graphics. The findings were evaluated, and a conceptual investigation was completed by presenting them in a historical sequence. After the conceptual analysis, an application study was conducted to experience the artistic practice related to the mentioned subject. As a result of this study, the position of the digital collage technique and advertising graphics, which have changed their direction in the line of technology and art to appeal to consumers, was revealed by showcasing original strategies and tactics created specifically for consumers and highlighting the technical development of artistic expression through practical application. According to the identified results, the main reason for the preference for the digital collage technique in advertising graphics today is that it is an interesting technique that meets the need for an original concept style in achieving the emotional strategy goal of advertisements.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherFatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKolajen_US
dc.subjectReklamen_US
dc.subjectDijital Sanaten_US
dc.subjectDijital Kolajen_US
dc.subjectHipergerçekliken_US
dc.subjectCollageen_US
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.subjectDigital Arten_US
dc.subjectDigital Collageen_US
dc.subjectHyperrealityen_US
dc.title2000 Sonrası Reklam Grafiğinde Dijital Kolaj Tasarım Örneklerinin İncelenmesien_US
dc.title.alternativeExamination of Digital Collage Design Examples in Advertising Graphic After 2000en_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFSM Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Grafik Tasarım Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorYavuz, Şeyma Nur


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster