• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Enstitüler / Institutes
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Institute of Postgraduate Education
  • Öğe Göster
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Enstitüler / Institutes
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Institute of Postgraduate Education
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Dijital Oyunlarda Mekân Algısının Oluşmasında Görsel Kurgu Sorunları ve Bir “Fantastik” Mekân Kurgu Uygulaması

Thumbnail

Göster/Aç

Yüksek Lisans Tezi (17.00Mb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2023

Yazar

Albayrak, Enis

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

ALBAYRAK, Enis, Dijital Oyunlarda Mekân Algısının Oluşmasında Görsel Kurgu Sorunları ve Bir “Fantastik” Mekân Kurgu Uygulaması, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Grafik Tasarım Anasanat Dalı Grafik Tasarım Programı, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul 2023.

Özet

Dijital oyun sektörü, Avrupa’da başlayan Sanayi Devrimi’nden sonra hızla gelişen televizyon ve film sektörüne rakip olarak hızla büyümektedir. Oyun satışlarının artması oyun tasarımına ilgiyi de artırmakta ve günümüzde dünya çapında çeşitli üniversitelerde dijital oyun tasarımı konusunda lisans ve yüksek lisans programları açılmaktadır. Dijital oyunlarda mekân tasarımı, görsel algıyı yönetmede ve yönlendirmede en önemli unsurlardan biridir. Dijital oyunda mekân, oyunun hikayesinin geçtiği ve karakterlerin birbiri ile etkileşim içinde olduğu ortamlara denilmektedir. Zihinde tasavvur edilen biçim ve şekillerle, teknolojinin getirdiği yenilikler kullanılarak sanal bir atmosfer oluşturmak mümkündür. Bu atmosfer, aktarılmak istenen fikir ve düşüncenin sergilenmesine olanak sağlar. Gerçek hayatta da olduğu gibi mekânların insanları yönlendirme etkisinin olduğu bilinmektedir. İnsanlar mekânları belli bir hiyerarşi ve düzen içerisinde kurgulayarak bir yaşam alanı oluştururlar. Bu yaşam alanı içerisinde sosyalleşir ve günlük yaşamlarını devam ettirirler. Dijital oyunlarda da mekân tasarımı benzer şekilde işlemektedir. Temel tasarım ilkelerinden olan renk, biçim, doku, ışık gibi unsurların mekân algısı üzerinde psikolojik etkilerinin olduğu bilinmektedir. Bu etkilerin doğru ve etkili kullanımı mekânın algısının güçlenmesinde büyük rol oynamaktadır. Ancak dijital oyunlarda sözü geçen temel tasarım ilkelerinden taviz verildiğinde ve/ya ilkeler yeterince önemsenmeyip bir oyun kurgusu hazırlandığında, mekân algısının oluşmasında birtakım sorunların meydana geldiği görülmektedir. Bu da oyuncunun mekânı algılamakta güçlük çekmesine ve mekân algısının net bir şekilde oluşmamasına yol açabilmektedir. Dijital oyun sektöründeki gelişmelerin hızı alanda yapılacak çalışmalara duyulan ihtiyacı ortaya koymaktadır. Bu tezde dijital oyunlarda mekân algısının oluşmasında görsel kurgu sorunlarının ele alınması ve fantastik kavramı üzerinde bir mekân tasarımı uygulaması yapılması planlanmaktadır.
 
The digital game industry is growing rapidly as a competitor to the rapidly developing television and film industry after the Industrial Revolution that started in Europe. The growth in sale rates of digital game increases the interest in game design, and today, undergraduate, and graduate programs in digital game design are opened in various universities around the world. Spatial design in digital games is one of the most important visual elements in managing and directing visual perception. In digital games, the place is called the environment where the story of the game takes place, and the characters interact with each other. It is possible to create a virtual atmosphere by using the forms and shapes envisioned in the mind thanks to the innovations brought by technology. This atmosphere allows to display the idea and thought which is wanted to be conveyed. It is known that places have the effect of directing people, as in real life. People create a living environment by constructing spaces in a certain hierarchy and order. They socialize in this living environment and continue their daily lives. Spatial design works in a similar way in digital games. It is known that elements such as color, form, texture, and light, which are among the basic design principles, have psychological effects on the perception of space. The correct and effective use of these instruments play a major role in strengthening the perception of the space. However, it is seen that some problems occur in the formation of the perception of space when the basic design principles mentioned in some digital games are compromised or a game setup is created by not paying enough attention. This may cause the gamer to have difficulty in perceiving the space and the perception of space may not be formed clearly. The speed of developments in the digital game industry reveals the need for studies in the field. In this thesis, it is aimed to analyze visual fiction problems in the formation of space perception in digital games and to make a space design application on the concept of fantastic.
 

Bağlantı

https://hdl.handle.net/11352/4787

Koleksiyonlar

  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Institute of Postgraduate Education [1093]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@FSM

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber || Kütüphane || FSM Vakıf Üniversitesi || OAI-PMH ||

FSM Vakıf Üniversitesi, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
FSM Vakıf Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@FSM:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.