Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAdıgüzel, Muhammet Sani
dc.date.accessioned2024-04-29T09:18:42Z
dc.date.available2024-04-29T09:18:42Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.citationADIGÜZEL, Muhammet Sani. "Yunus Emre’nin Meşhur ve Meçhul Bir Şiiri Üzerine Bazı Mülahazalar". Dil ve Edebiyat Araştırmaları, 28 (2023): 130-151.en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/diledeara/issue/80555/1380267
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11352/4893
dc.description.abstractEdebî eserleri okurken eserin temasını bilmek metni anlamak için elzemdir. Bununla birlikte, bazı meşhur eserlere dair farklı okumalar ve anlamlandırmalar da mümkün olabilmektedir. Çalışmada, Yunus Emre’nin “İlim ilim bilmektir” mısraıyla başlayan şiiriyle alakalı bazı mülahazalar bu bağlamda ele alınmaktadır. Şiir, çeşitli nüshalarda ve neşirlerde farklı biçimlerde yer almıştır. Bu farklılıklar; yazımda başkalıklar, bazı kelimeler ve mısraların kaynaklar arasında farklılık arz etmesi ve hatta şiirin topyekûn başka bir şiirle karıştırılması şeklinde karşımıza çıkabilmektedir. Birçok yazar tarafından iktibas edilen, edebî kültürümüzde önemli bir yere sahip şiirin genel anlamına dair okumalar; şiirde hangi ilmin, neyi bilmenin kıymetli olduğunun vurgulandığı noktasını paylaşmaktadır. Diğer taraftan, şiirin ilk mısraı bilhassa tekrarlanan “ilim” kelimesi sebebiyle oldukça farklı yorumların yapılmasına sebep olmuştur. Söz konusu mısraı iki “ilim” kelimesi arasına virgül koyarak “İlim, ilim bilmektir” şeklinde okuyanlar olduğu gibi, “İlim ilim ilmektir” ve “İlim ilmi bilmektir” şeklinde okuyanlar da vardır. Bu çalışmada, “İlim ilim” ibaresinin bir tekrar grubu, yani bir ifade tarzı olarak anlaşılmasının uygun olacağını ve mısraın “ilim, bilmek demektir” anlamına geldiği öne sürülmektedir.en_US
dc.description.abstractWhen reading a literary work, knowing the work’s theme is essential to understand the text. However, different readings and interpretations of some famous works may also be possible. In the present study, some thoughts regarding Yunus Emre’s poem which begins with the verse: “İlim ilim bilmektir (Knowledge is to know knowledge)” are discussed in this regard. The poem has appeared in different forms in various copies and editions. These differences may appear in the form of differences in writing, changes in some words and verses and even as the confusion of the poem with another poem. Readings on the general meaning of the poem, which is quoted by many authors and has an important place in our literary culture, share the point that the poem emphasizes what kind of knowledge is valuable. However, the first verse of the poem has been interpreted in quite different ways due to the repeated word “ilim (knowledge)”. In this study, it is argued that the phrase “ilim ilim” should be understood as a repetition group, that is, as a style of expression, and that the verse means “ilim means to know”.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherTürkiye Dil ve Edebiyat Derneğien_US
dc.relation.isversionof10.30767/diledeara.1325499en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectYunus Emreen_US
dc.subjectŞiiren_US
dc.subjectİlimen_US
dc.subjectBilmeken_US
dc.subjectTemaen_US
dc.subjectPoemen_US
dc.subjectScience/Knowledge (ilm)en_US
dc.subjectTo Knowen_US
dc.subjectThemeen_US
dc.titleYunus Emre’nin Meşhur ve Meçhul Bir Şiiri Üzerine Bazı Mülahazalaren_US
dc.title.alternativeSome Thoughts on a Famous and Unknown Poem of Yunus Emreen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalDil ve Edebiyat Araştırmalarıen_US
dc.contributor.departmentFSM Vakıf Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümüen_US
dc.identifier.issue28en_US
dc.identifier.startpage130en_US
dc.identifier.endpage151en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorAdıgüzel, Muhammed Sani


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster