• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Fakülteler / Faculties
  • Eğitim Fakültesi / Faculty of Education
  • Eğitim Bilimleri Bölümü
  • Öğe Göster
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Fakülteler / Faculties
  • Eğitim Fakültesi / Faculty of Education
  • Eğitim Bilimleri Bölümü
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Through the Positive Discipline Lens: Primary School Teachers’ Busy Agenda

Thumbnail

Göster/Aç

Ana Makale (390.8Kb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2023

Yazar

Tütüniş, Birsen
Polatlar, Duygu Yalman

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

TÜTÜNİŞ, Birsen & Duygu Yalman POLATLAR. " Through the Positive Discipline Lens: Primary School Teachers’ Busy Agenda". International Online Journal of Education and Teaching (IOJET), 10.4 (2023): 2629-2640.

Özet

In primary school years, classroom management mostly occupies the agenda of teachers working at this level. In this context, the evaluation of educational environments from the perspective of the concepts of positive psychology has gained importance in recent years. The main aim of this study is to examine the discipline understanding of kindergarten, primary school and English teachers working at the primary education level in the lens of classroom management. Sequential explanatory design of mixed method research was used. Kindergarten, primary school, and English teachers (N=105) working in public schools in Istanbul, selected by random sampling, constitute the sample of the research. Teachers' thoughts on positive discipline were collected through a questionnaire. The findings obtained from the teachers' questionnaire responses led the researchers to conduct semi-structured interviews to obtain in-depth information about the subject. For this purpose, interviews were conducted with 9 teachers who were randomly selected from the sample group. According to the survey results, “disruption” in primary classes was on the top of the problems’ list teachers reported. In the semi-structured interviews, presenters asked the real cases in the teachers’ classes and disruption scenarios. Regardless of branch, stated that they faced similar problem behaviors in their classrooms.

Kaynak

International Online Journal of Education and Teaching (IOJET)

Cilt

10

Sayı

4

Bağlantı

https://www.iojet.org/index.php/IOJET/article/view/2028
https://hdl.handle.net/11352/4920

Koleksiyonlar

  • Eğitim Bilimleri Bölümü [88]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@FSM

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber || Kütüphane || FSM Vakıf Üniversitesi || OAI-PMH ||

FSM Vakıf Üniversitesi, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
FSM Vakıf Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@FSM:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.