• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • FSM Vakıf Üniversitesi Yayınları / Publications of FSM Vakif University
  • Mecelletü Külliyyeti’l-Ulumi’l-İslamiyye - Camiatü’s-Sultan Muhammedi’l-Fatih el-Vakfiyye
  • Öğe Göster
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • FSM Vakıf Üniversitesi Yayınları / Publications of FSM Vakif University
  • Mecelletü Külliyyeti’l-Ulumi’l-İslamiyye - Camiatü’s-Sultan Muhammedi’l-Fatih el-Vakfiyye
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

عن تأريخ موطَّأ مالك

Thumbnail

Göster/Aç

Ana Makale (2.217Mb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2022

Yazar

FSM Vakıf Üniversitesi, İslâmî İlimler Fakültesi, Temel İslam Bilimleri Bölümü
Sarmini, Mohamad Anas

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

SARMİNİ, Mohamad Anas. "عن تأريخ موطَّأ مالك". Mecelletü Külliyyeti’l-Ulumi’l-İslamiyye, 6 (2022): 144-177.

Özet

يدَّعي نورمان كالدر أن الموطأ لم يكن صنعة مالك ولا تأليفه، وإنما صُنِّف في وقت متأخر عن وفاته، يقدِّره كالدر بأنه حوالي عام 270 ه/ 883 م، وقد نهض وائل حاق لنقض هذا الادعاء ل في هذه الدراسة، واعتمد على عدة حجج، أهمها المقارنة بين الموطأ والمدونة من حيث وظيفة مالك وصورته فيهما، حيث إنه يُصوَّر في المدونة بأنه إمام المذهب ومؤسسه، خ افا لصورته في ل الموطأ التي لا تعدو وظيفته الرواية. فلماذا يقوم المالكية في مرحلة متأخرة بجمع الموطأ بهذا الشكل، وتصوير مالك بهذه الصورة، هذا يناقض صورة مؤسس المذهب.
 
Norman Calder, Muvatta’ın Malik'in kendi ürettiği ve yazdığı bir eser olmadığını, eserin Malik’in vefatından sonra, 270/883 civarında. Wael B. Hallaq Maliki mezhebinde fıkıh tasnif sürecinin gelişimiyle alakalı ilimlere dayanmıştır. Wael Hallaq’ın yönelttiği itirazın merkezinde Müdevvene’de Malik’in vazifesi ve imajı yer almaktadır. Öyle ki Malik, Müdevvene’de, mutlak fakihi ve bu ekolün kurucusu olarak tasvir edilmektedir. Sonra, orada Malik’in imajının ravilikten öteye geçmediğini ve onun kendisinden önceki kaynaklardan naklettiği görmekteyiz. Malekiler bunu neden üçüncü yüzyılda yapıyor? Bu, düşünce okulunun kurucusunun imajıyla çelişir.
 
Norman Calder claims that the Muwatta is not Malik's own work, but that it was written sometime around 270/883. Wael Hallaq's cardinal piece of evidence against Calder's dating is the function and image of Malik in the Mudawwana, where he is transposed into a master jurist, the school's founder. It would have been impossible for the Muwatta to be a product of the last quarter of the third century Hijra and yet impart an image of Malik as a mere transmitter of others' authority. Why does the Malekis do this in a third century? This contradicts the image of the founder of the school of thought.
 

Kaynak

Mecelletü Külliyyeti’l-Ulumi’l-İslamiyye

Sayı

6

Bağlantı

https://hdl.handle.net/11352/5097

Koleksiyonlar

  • Mecelletü Külliyyeti’l-Ulumi’l-İslamiyye - Camiatü’s-Sultan Muhammedi’l-Fatih el-Vakfiyye [106]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@FSM

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber || Kütüphane || FSM Vakıf Üniversitesi || OAI-PMH ||

FSM Vakıf Üniversitesi, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
FSM Vakıf Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@FSM:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.