Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKutlay, Halil İbrahim
dc.date.accessioned2024-10-15T14:21:27Z
dc.date.available2024-10-15T14:21:27Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.citationKUTLAY, Halil İbrahim. "إيجابَياّتُ تدريسِ علومِ الحديث باللغة العربَيةّ والعقباتُ التي يواجهها الأساتذة والطلَاّبُ غير العربِ في ذلك". Mecelletü Külliyyeti’l-Ulumi’l-İslamiyye, 6 (2022): 178-195.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11352/5098
dc.description.abstractأهميَّة اللغة العربيَّةِ تنبع من أنَّها لغةُ كتابِ الله ونبيِّنا الكريم، وأنَّها المفتاحُ إلى العلوم الإساميَّة؛ فقد نصَّ علماءُ الحديث على أهميَّة الكتابة الصحيحة للأحاديثِ، ولا يمكِن التخلُّص ل من كثرة اللحنِ فيها إ اَّ عن طريق ممارسةٍ لغويَّةٍ مستمرَّةٍ. ل ولكن هناك حواجزُ يواجهها الطلبةُ غير العرب، مثل: اعتقادهم بصعوبة اللغة، واستخدامُ طرقٍ غيرِ تربويَّةٍ. ففي المقال توضيحُ العقباتِ والمقترحاتِ العمليَّة.en_US
dc.description.abstractArap Dilinin önemi, bu dilin Allah’ın Kitabının ve Peygamberinin dili, İslâmî İlimlerin anahtarı olması gibi özelliklerinden kaynaklanır. Hadis alimleri hadislerin doğru okunması ve doğru yazılmasının önemini vurgulamışlardır. Hadislerdeki dil hatalarından korunma için Arap Diliyle eğitimin sürekliliği gereklidir. Ancak bu konuda Arap olmayan talebelerin karşılaştıkları bazı problemler bulunmaktadır. Öğrenciler arasında Arap Dilinin zor olduğu şeklindekiİ yaygın inanç ve Arap Dili öğretiminde pedagojik olmayan metotların uygulanması bu engellerdendir. Bu makalede Arap olmayan öğrencilerin karşılaştıkları engeller ve bunları aşmak için gerekli öneriler sunulmaktadır.en_US
dc.description.abstractThe importance of the Arabic language stems from the fact that it is the language of the Book of Allah and the language of His Prophet and is the key to Islamic Sciences. The scholars of Hadith terminology have emphasized the importance of reading and writing the hadiths correctly. Protection from language mistakes in hadiths can only be possible by teaching Hadith Sciences in Arabic language. For this, the continuity of education in the Arabic language is a necessity. However, there are some obstacles and problems faced by non-Arab students in this regard. The widespread belief that the Arabic Language is difficult is one of the psychological barriers. Although the application of non-pedagogical methods that make it difficult to learn this language In this article, the obstacles faced by teachers and non-Arab students are explained and necessary suggestions are presented to overcome them.en_US
dc.language.isoaraen_US
dc.publisherFatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectتدريسen_US
dc.subjectعلوم الحديثen_US
dc.subjectاللغة العربيةen_US
dc.subjectوالعقباتen_US
dc.subjectالط اَّبَّ غير العربen_US
dc.subjectİslâmî İlimleren_US
dc.subjectHadis İlimlerien_US
dc.subjectArapçaen_US
dc.subjectArap Olmayan Öğrencileren_US
dc.subjectIslamic Sciencesen_US
dc.subjectHadith Sciencesen_US
dc.subjectArabic Languageen_US
dc.subjectNon-Arab Studentsen_US
dc.subjectObstaclesen_US
dc.titleإيجابَياّتُ تدريسِ علومِ الحديث باللغة العربَيةّ والعقباتُ التي يواجهها الأساتذة والطلَاّبُ غير العربِ في ذلكen_US
dc.title.alternativeHadis İlimlerinin Arapça Okutulmasının Olumlu Yönleri, Hocaların ve Arap Olmayan Öğrencilerin Bu Konuda Karşılaştığı Engelleren_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalMecelletü Külliyyeti’l-Ulumi’l-İslamiyyeen_US
dc.contributor.departmentFSM Vakıf Üniversitesi, İslâmî İlimler Fakültesi, Temel İslam Bilimleri Bölümüen_US
dc.identifier.issue6en_US
dc.identifier.startpage178en_US
dc.identifier.endpage195en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorKutlay, Halil İbrahim


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster