• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Fakülteler / Faculties
  • İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi / Faculty of Economics and Administrative Sciences
  • Yönetim Bilişim Sistemleri Bölümü
  • Öğe Göster
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Fakülteler / Faculties
  • İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi / Faculty of Economics and Administrative Sciences
  • Yönetim Bilişim Sistemleri Bölümü
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

A Project-Based Learning Approach to Supply Chain Mapping Education

Thumbnail

Göster/Aç

Ana Makale (2.086Mb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2025

Yazar

Ashraf, Muhammad Hasan
Özpolat, Koray
Yalçın, Mehmet G.
Shah, Piyush

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

ASHRAF, Muhammad Hasan, Koray ÖZPOLAT, Mehmet G. YALÇIN & Piyush SHAH. "A Project-Based Learning Approach to Supply Chain Mapping Education." The International Journal of Management Education, 23.2 (2025): 1-15.

Özet

Although recent disruptions have revealed the importance of supply chain mapping, there is a lack of academic content in this domain. This is evident because supply chain management textbooks and pedagogical articles offer limited practical guidance on developing supply chain maps. Neither do Harvard Business Publishing and the Case Center cases. The main reason for this scarcity is the challenge of integrating supply chain mapping into the course curriculum. To address this and enrich academic content, we introduce a Supply Chain Mapping Project based on a Project-Based Learning approach to instruct undergraduate business students in fundamental mapping skills and raise awareness of the complexities involved in producing high-quality maps. The project is implemented in two upper-level undergraduate courses. The project’s effectiveness is assessed through the post-project survey responses. Results indicate that students were actively engaged throughout the project. Similarly, survey results from one of the similar courses offered in the subsequent semester validate the effectiveness of the project. Given the rising demand for supply chain talent within the management domain, this project will enhance the management/ supply chain management curricula at business schools. The benefits and challenges of the proposed approach are discussed in the paper.

Kaynak

The International Journal of Management Education

Cilt

23

Sayı

2

Bağlantı

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S147281172400199X
https://hdl.handle.net/11352/5159

Koleksiyonlar

  • Scopus İndeksli Yayınlar / Scopus Indexed Publications [630]
  • WOS İndeksli Yayınlar / WOS Indexed Publications [568]
  • Yönetim Bilişim Sistemleri Bölümü [1]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@FSM

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber || Kütüphane || FSM Vakıf Üniversitesi || OAI-PMH ||

FSM Vakıf Üniversitesi, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
FSM Vakıf Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@FSM:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.