Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBurkut, Emine Banu
dc.date.accessioned2025-02-28T10:15:17Z
dc.date.available2025-02-28T10:15:17Z
dc.date.issued2025en_US
dc.identifier.citationBURKUT, Emine Banu. "Methodology and Techniques for Architecture, Built Environment and Urban in Child Research". Journal of Child Research in Urban and Built Environment - J-CUBE, 1.1 (2025): 69-80.en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/en/pub/jcube/issue/90582/1627528
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11352/5192
dc.description.abstractThe built environment's design greatly influences children's growth, well-being, and daily experiences. As urbanization advances and the number of children worldwide grows, there is an increasing need to examine how urban and architectural spaces might be adapted to meet the special needs of children and encourage their holistic development. In recent decades, a large body of literature has evolved from various disciplines, including architecture, urban and regional planning, and interior design, that investigates children's perspectives on their personal experiences. This paper presents a summary of methodological and ethical factors that researchers should consider when designing research projects with children, as well as methodologies and procedures for extracting their ideas in architecture. The publication invites researchers to think critically about these methodological concerns and the processes they choose to apply in this article, as they are intended to have a scientific impact on data collection and analysis for methodology in children's research. A combination of techniques was employed in the research after doing a comprehensive literature review, scientific mapping, and content analysis. The study's findings indicate that concepts such as children, education, playground, and inclusive design are useful. Furthermore, extensive analyses of the methodology used in children research were offered.en_US
dc.description.abstractYapılı çevrenin tasarımı, çocukların gelişimini, refahını ve günlük deneyimlerini şekillendirmede önemli bir rol oynar. Kentleşme ilerledikçe ve dünya çapındaki çocuk sayısı artmaya devam ettikçe, kentsel ve mimari alanların çocukların benzersiz gereksinimlerini karşılamak ve bütünsel büyümelerini desteklemek için nasıl uyarlanabileceğini araştırmak için artan bir zorunluluk vardır. Son yıllarda, mimarlık, kentsel ve bölgesel planlama ve iç mekan tasarımı dahil olmak üzere çeşitli disiplinlerden, çocukların kendi deneyimlerine ilişkin bakış açılarını inceleyen önemli bir literatür gövdesi ortaya çıkmıştır. Bu makale, araştırmacıların çocukları içeren araştırma çalışmalarını planlarken dikkate almaları gereken metodolojik ve etik hususların yanı sıra mimarlıkta düşüncelerini ortaya çıkarmak için yöntem ve prosedürlere genel bir bakış sunmaktadır. Makale, araştırmacıları bu metodolojik endişeler ve bu makalede kullanmayı seçtikleri prosedürler hakkında eleştirel düşünmeye teşvik etmektedir, çünkü bunların toplanan veriler ve çocuk araştırmaları için metodoloji üzerindeki veri analizi üzerinde bilimsel bir etkiye sahip olması amaçlanmaktadır. Araştırma yönteminde, sistematik literatür incelemesi, bilimsel haritalama ve içerik analizi yapıldıktan sonra karma bir yöntem kullanılmıştır. Araştırma bulguları, çocuklar, eğitim, oyun alanı ve kapsayıcı tasarım kelimelerinin etkili olduğunu göstermektedir. Ayrıca, çocuklarla yürütülen araştırmanın metodolojisi hakkında ayrıntılı analizler sunulmuştur.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherDokuz Eylul Universityen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÇocuken_US
dc.subjectMetodolojien_US
dc.subjectYapılı çevreen_US
dc.subjectKenten_US
dc.subjectBilimsel haritalamaen_US
dc.subjectChildrenen_US
dc.subjectMethodologyen_US
dc.subjectBuilt environmenten_US
dc.subjectUrbanen_US
dc.subjectScience Mappingen_US
dc.titleMethodology and Techniques for Architecture, Built Environment and Urban in Child Researchen_US
dc.title.alternativeÇocuk Araştırmalarında Mimarlık, Yapılı Çevre ve Kentsel Alanda Metodoloji ve Teknikleren_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalJournal of Child Research in Urban and Built Environment - J-CUBEen_US
dc.contributor.departmentFSM Vakıf Üniversitesi, Mimarlık ve Tasarım Fakültesi, İç Mimarlık Bölümüen_US
dc.contributor.authorIDhttps://orcid.org/0000-0003-0252-4054en_US
dc.identifier.volume1en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage69en_US
dc.identifier.endpage80en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorBurkut, Emine Banu


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster