• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Fakülteler / Faculties
  • Eğitim Fakültesi / Faculty of Education
  • Temel Eğitim Bölümü
  • Öğe Göster
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Fakülteler / Faculties
  • Eğitim Fakültesi / Faculty of Education
  • Temel Eğitim Bölümü
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Analysis of Parents’ Opinions and Expectations About Preschool Education

Thumbnail

Göster/Aç

Polatlar.pdf (1.021Mb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2024

Yazar

Polatlar, Duygu Yalman
Öztabak, Muhammed Ü.

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

POLATLAR, Duygu Yalman & Muhammed Ü. ÖZTABAK. "Analysis of Parents’ Opinions and Expectations About Preschool Education". HAYEF: Journal of Education, 21.1 (2024): 81-88.

Özet

This study focuses on parents whose children are getting preschool education and aims to analyze these parents’ opinions and expectations about preschool education. The study uses phenomenological design, which is one of the qualitative research methods. The study group consists of 20 parents whose children go to state kindergartens in the Bakırköy, Bahçelievler, Küçükçekmece, and Avcılar districts of Istanbul. The study group was chosen using the convenience sampling method. The data for the study were collected through semistructured interviews. The acquired data were analyzed through descriptive analysis. Parents are informed about preschool education by their surroundings, teachers, and various publications. The expectations of parents about preschool education are mostly socialization, adaptation to the environment, peer relationships, and emotional development. It is important for the parents that the teacher is knowledgeable, cheerful, fair, and someone who can contribute to their children by offering quality education. As for the improvement of preschool education, parents expect free education and qualified teachers. As a result, the themes of the study were determined to be: critical development period, social-emotional development, teacher competence in a safe environment, and experienced teacher.

Kaynak

HAYEF: Journal of Education

Cilt

21

Sayı

1

Bağlantı

https://hayefjournal.org/tr/analysis-of-parents-opinions-and-expectations-about-preschool-education-13801
https://hdl.handle.net/11352/5209

Koleksiyonlar

  • Eğitim Bilimleri Bölümü [88]
  • Temel Eğitim Bölümü [18]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar / TR-Dizin Indexed Publications [587]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@FSM

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber || Kütüphane || FSM Vakıf Üniversitesi || OAI-PMH ||

FSM Vakıf Üniversitesi, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
FSM Vakıf Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@FSM:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.