Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKılıç, Gülenay Nagihan
dc.contributor.authorKorumaz, Mithat
dc.contributor.authorKocabaş, İbrahim
dc.date.accessioned2025-03-20T13:15:54Z
dc.date.available2025-03-20T13:15:54Z
dc.date.issued2024en_US
dc.identifier.citationKILIÇ, Gülenay Nagihan, Mithat KORUMAZ, & İbrahim KOCABAŞ. "Okul Yöneticilerinin Alternatif Finansman Arayışları: Liselere Yönelik Bir Durum Çalışması". Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24.2 (2024): 1141-1164.en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/aibuefd/issue/85041/1443232
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11352/5230
dc.description.abstractEğitimin maliyetlerinin ve eğitime olan talebin artması nedeniyle eğitimin ihtiyaç duyduğu finansman kaynakları yeterli olmamaya başlamıştır. Dünyadaki bütün ülkeler eğitim finansmanında yeni arayışlar içerisine girmektedir. Eğitim kurumları bu durumdan olumsuz olarak etkilenmektedir. Bu problemi çözmek için okul yöneticileri alternatif finansman arayışına girmiştir. Bu araştırma kapsamında okul yöneticilerinin okullarına alternatif finansmanı hangi yöntemlerle sağlamaya çalıştığı ve sağlanan kaynak ile hangi çalışmaların gerçekleştirildiğini belirlemek amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda araştırma, nitel araştırma yaklaşımlarından durum çalışması desenine uygun olarak tasarlanmıştır. Çalışma grubu, amaçlı örnekleme yöntemlerinden maksimum çeşitliliğe uygun olarak belirlenmiş ve proje okullarında görev yapan okul yöneticileri ile okul aile birliği başkanı olmak üzere 11 katılımcıdan oluşmaktadır. Araştırma verileri içerik analiziyle analiz edilmiştir. Analiz sonucunda ‘okul bütçesi’, ‘okul ihtiyaçları’ ve ‘öğrenci desteği’ temalarına ulaşılmıştır. Araştırma sonucu okullarda en sık yaşanan sorunlardan birinin finansman sorunu olduğu ve okul türlerine göre yöneticilerin bu sorunu çözme yöntemlerinin farklılık gösterdiği bulunmuştur. Okullara sağlanan alternatif finansman kaynakları öncelikle okulun fiziki ihtiyaçlarını gidermek için kullanılırken, öğrencilerin akademik ve sosyal gelişimlerini sağlamak için de çalışmalar yapılmaktadır. Araştırma sonuçlarına göre okul aile birlikleri alternatif finansman konusunda okul yöneticilerine fazla destek olamamakta ve genellikle öğrenci velilerinden bağış toplama çalışmaları gerçekleştirmektedir.en_US
dc.description.abstractDue to the increasing cost of education and the growing demand for quality education, available financial resources become insufficient. This situation is having a negative impact on educational institutions worldwide. To respond to this challenge, school administrators have explored alternative funding methods. This study aims to identify the strategies used by school administrators to obtain alternative sources of funding for their institutions and how these resources are allocated. In this study, a qualitative approach, specifically a case study design, was chosen to examine this issue in depth. Study participants were selected using purposive sampling methods to ensure maximum diversity, including school administrators and working parent-teacher association (PTA) presidents in project schools. Data analysis revealed two overarching themes related to school administration and one theme related to PTA, each with multiple categories. As a result of the analysis, the themes of 'school budget', 'school needs' and 'student support' were reached. According to the results of the study, the main problem faced by schools is financial shortage, and the strategies adopted by administrators vary depending on the type of school. Although alternative sources of financing are primarily aimed at meeting the physical infrastructure needs of schools, there are also efforts to improve students' academic and social development. The study also highlighted that PTAs do not contribute significantly to school administrators in terms of alternative funding. They often depend on donations from students' parents. This study highlights the key financial challenges faced by educational institutions and provides insight into the various strategies adopted by school administrators to address these challenges. This knowledge and improve students' overall educational experience.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBolu Abant İzzet Baysal Üniversitesien_US
dc.relation.isversionof10.17240/aibuefd.2024..-1443232en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAlternatif Finansmanen_US
dc.subjectOkul Yöneticisien_US
dc.subjectOkul Aile Birliğien_US
dc.subjectDurum Çalışmasıen_US
dc.subjectEğitim Ekonomisien_US
dc.subjectAlternative Financingen_US
dc.subjectSchool Administratoren_US
dc.subjectParent-Teacher Associationen_US
dc.subjectCase Studyen_US
dc.subjectEducational Economicsen_US
dc.titleOkul Yöneticilerinin Alternatif Finansman Arayışları: Liselere Yönelik Bir Durum Çalışmasıen_US
dc.title.alternativeAlternative Financing Seeking of School Administrators: A Case Study for High Schoolsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalBolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentFSM Vakıf Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümüen_US
dc.contributor.authorIDhttps://orcid.org/0000-0002-6280-8537en_US
dc.contributor.authorIDhttps://orcid.org/0000-0003-1800-7633en_US
dc.contributor.authorIDhttps://orcid.org/0000-0002-3540-2427en_US
dc.identifier.volume24en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage1141en_US
dc.identifier.endpage1164en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorKılıç, Gülenay Nagihan
dc.contributor.institutionauthorKocabaş, İbrahim


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster