Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAkyüz, Mehmet Hanifi
dc.contributor.authorÖzmen, Meryem
dc.contributor.authorPolatlar, Duygu Yalman
dc.date.accessioned2025-03-20T13:23:39Z
dc.date.available2025-03-20T13:23:39Z
dc.date.issued2024en_US
dc.identifier.citationAKYÜZ, Mehmet Hanifi, Meryem ÖZMEN & Duygu Yalman POLATLAR. "The Impact of the News on Children and Children’s Perception of the News". Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 45 (2024): 57-75.en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/en/pub/akil/issue/86546/1426450
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11352/5235
dc.description.abstractThe research aims to examine the impact of watching the news on children in line with the answers received from them. In the research conducted in the phenomenological design, interviews were conducted through a semi-structured interview form created by getting expert opinion. The data obtained after the interviews with 105 children between the ages of 6 and 8 were analyzed with the descriptive analysis method. Consistent with the purpose of the research, the following themes were obtained from the data: "the purpose of the news", "the meaning of the news", "the emotional impact of the news" and "the news and the family". As a result of the research, it has been concluded that the news has a positive purpose but a negative meaning for most of the children, the color that attracts attention is red, the news that makes children sad is more, and the families watch the news unresponsively. The research provides significant clues for researchers, educators and families working on media literacy and child development.en_US
dc.description.abstractAraştırma haber izlemenin çocuklar üzerindeki etkilerini çocuklardan alınan cevaplar doğrultusunda incelemeyi amaçlamaktadır. Fenomenolojik desende yürütülen araştırmada, uzman görüşü alınarak oluşturulan yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla görüşmeler yapılmıştır. 6-8 yaş arasındaki 105 çocuk ile yapılan görüşmeler sonrasında elde edilen veriler betimsel analiz yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırmanın amacıyla tutarlı olacak şekilde verilerden şu temalar elde edilmiştir: “Haberin amacı”, “haberin anlamı”, “haberin duygusal etkisi” ve “haber ve aile”. Araştırmacıların birbirinden bağımsız olarak yapmış oldukları her temaya ait kategoriyi temsil edecek kodlamalar arasında iç tutarlılığı belirlemek için Miles ve Huberman modeli kullanılarak güvenirlik analizi yapılmıştır. Araştırma sonucunda çocukların çoğunluğu için haberlerin olumlu bir amaç ama olumsuz anlam taşıdığı, dikkat çeken rengin kırmızı olduğu, üzen haberlerin daha fazla olduğu, ailelerin haberleri tepkisiz bir şekilde izlediği sonucuna ulaşılmıştır. Araştırma, medya okuryazarlığı ve çocuk gelişimi konularında çalışmalar yürüten araştırmacılara, eğitimcilere ve ailelere yönelik önemli ipuçları sağlamaktadır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAkdeniz Universityen_US
dc.relation.isversionof10.31123/akil.1426450en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectChilden_US
dc.subjectNewsen_US
dc.subjectTelevisionen_US
dc.subjectFamilyen_US
dc.subjectParental Mediationen_US
dc.subjectÇocuken_US
dc.subjectHaberleren_US
dc.subjectTelevizyonen_US
dc.subjectAileen_US
dc.subjectEbeveyn Arabuluculuğuen_US
dc.titleThe Impact of the News on Children and Children’s Perception of the Newsen_US
dc.title.alternativeHaberlerin Çocuklar Üzerindeki Etkisi ve Çocuklardaki Algısıen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAkdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentFSM Vakıf Üniversitesi, Meslek Yüksekokulu, Çocuk Gelişimi Bölümüen_US
dc.contributor.authorIDhttps://orcid.org/0000-0002-5738-0089en_US
dc.contributor.authorIDhttps://orcid.org/0000-0002-1595-737Xen_US
dc.contributor.authorIDhttps://orcid.org/0000-0002-9030-5814en_US
dc.identifier.volume45en_US
dc.identifier.startpage57en_US
dc.identifier.endpage75en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorAkyüz, Mehmet Hanifi
dc.contributor.institutionauthorPolatlar, Duygu Yalman


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster