Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÇelenlioğlu, Asiye
dc.contributor.authorUz, Ümmü Gülsüm
dc.date.accessioned2025-08-28T11:23:35Z
dc.date.available2025-08-28T11:23:35Z
dc.date.issued2024en_US
dc.identifier.citationUZ, Ümmü Gülsüm, Berlitz Metodu ve “Tâlîmü’l-Lugati’l-Arabiyye alâ Tarîkati Berlitz” Kitabı Kapsamında Arapça Öğretiminde Yapılan Yenilikler, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Arap Dili Eğitimi Anabilim Dalı Arap Dili ve Eğitimi Programı, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul 2024.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11352/5381
dc.description.abstractTanz'mat’ın 'lanıyla b'rl'kte Osmanlı Devlet'’nde pek çok değ'ş'm yaşanmıştır. Yen'l'kler'n yaşandığı alanlardan b'r' de yabancı d'l öğret'm' alanıdır. Batıda uygulanmakta olan yen' d'l öğret'm metotlarından b'r' olan ve o dönemde gen'ş çapta başarı elde etm'ş Berl'tz Metodu, Osmanlı Devlet'’nde 'lk olarak Fransızca öğret'm'nde kullanılmaya başlamıştır. Orhan Selahadd'n’'n tercümeler'yle başlayan Berl'tz k'tap uyarlamaları o dönem okullarda kullanılmaya başlanmış, öğret'lmekte olan d'ğer d'ller 'ç'n de çeş'tl' Berl'tz k'tapları basılmıştır. Bu çalışmanın amacı, Tanz'mat’ın 'lanından sonra Arapça öğret'm'nde yaşanan yen'l'kler'n Berl'tz Metodu üzer'nden 'ncelenerek Arapça öğret'm'nde yapılan yen'l'kler' tesp't etmekt'r. Doküman anal'z' yöntem' kullanılarak Tâlîmü’l-Lugat'’l-Arab'yye alâ Tarîkat' Berl'tz k'tabı detaylı şek'lde 'ncelenm'şt'r.en_US
dc.description.abstractWith the proclamation of the Tanzimat, many changes took place in the Ottoman state. One of the areas where innovations are experienced is the field of foreign language teaching. The Berlitz Method, which is one of the new language teaching methods applied in the West and has achieved widespread success at that time, was first used in French teaching in the Ottoman Empire. Berlitz book adaptations, which started with the translations of Orhan Selahaddin, started to be used in schools at that time, and various Berlitz books were published for other languages that were being taught. The aim of this study is to determine the innovations made in Arabic teaching by examining the innovations in Arabic teaching after the proclamation of the Tanzimat through the Berlitz method. By using the document analysis method, the book Tâlîmü’l-Lugati’l-Arabiyye alâ Tarîkati Berlitz was examined in detail.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherFatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectArap Dili Eğitimien_US
dc.subjectBerlitz Metoduen_US
dc.subjectDirekt Yöntemen_US
dc.subjectArabic Language Educationen_US
dc.subjectBerlitz Methoden_US
dc.subjectDirect Methoden_US
dc.titleBerlitz Metodu ve “Tâlîmü’l-Lugati’l-Arabiyye alâ Tarîkati Berlitz” Kitabı Kapsamında Arapça Öğretiminde Yapılan Yenilikleren_US
dc.title.alternativeBerlitz Method and Innovations in Arabic Teaching Within the Scope of the Book ‘Tâlîmü'llugati'l-Arabiyye Alâ Tarîkati Berlitzen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFSM Vakıf Üniversitesien_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorUz, Ümmü Gülsüm


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster