Search
Now showing items 1-4 of 4
TSMK’da bulunan III. Murad tuğrasının desen ve renk yönünden incelenmesi
(FSM Vakıf Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Geleneksel Türk Sanatları Anabilim Dalı, 2013-05)
Osmanlı Devleti’nin simgesi ve arması olan tuğra, padişahın imzası niteliğindedir.
Ferman, berat, nâme-i hümâyun gibi resmî belgelerin üzerine çekilen tuğra, ilerleyen
kültür ve sanat anlayışı ile birlikte hem yazı hem ...
Tezyini açıdan Kadırga Sokullu Mehmet Paşa Camii
(FSM Vakıf Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Geleneksel Türk Sanatları Anabilim Dalı, 2013-02)
Kadırga Sokullu Mehmet Paşa Külliyesi, 16. yüzyılda inşa edilen, mimarî ve tezyinî
açıdan Osmanlı İmparatorluğu’nun en güzel eserlerinden biridir. Dönemin siyasî dehası
Sokullu Mehmet Paşa tarafından mimar-mühendis Koca ...
Şakâ’iku’n-mâniyye tercümesi hadâiku’r-reyhan minyatürlerinin renk ve kompozisyon açısından çözümlenmesi
(FSM Vakıf Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Geleneksel Türk Sanatları Anasanat Dalı, 2013-06)
Eş-Şekâ’ikû’n-Nûʻmânîyye Fî Ulemai’d-Devleti’l Osmâniye, Taşköprülüzâde Ebu’l
Hayr Isâmeddin Ahmet Efendi’nin müellifi olduğu önemli bir eserdir. Âlim ve ulema
sınıfından 521 şahsın biyografilerinin ele alındığı bu eser, ...
Tezhip sanatında kullanılan bitkisel motiflerin kökenleri
(FSM Vakıf Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Geleneksel Türk Sanatları (Tezhip) Anasanat Dalı, 2013-09)
Köklü bir geçmişe sahip tezhip sanatımızda kullanılan bitkisel motiflerin kökeni
tabiattaki çiçeklerdir. Tezyînde başlangıçta stilize olarak yer almışlar zamanla
natüralist formlara dönüşmüşlerdir.
Tarih boyunca farklı ...