Search
Now showing items 1-10 of 15
TSMK’da bulunan III. Murad tuğrasının desen ve renk yönünden incelenmesi
(FSM Vakıf Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Geleneksel Türk Sanatları Anabilim Dalı, 2013-05)
Osmanlı Devleti’nin simgesi ve arması olan tuğra, padişahın imzası niteliğindedir.
Ferman, berat, nâme-i hümâyun gibi resmî belgelerin üzerine çekilen tuğra, ilerleyen
kültür ve sanat anlayışı ile birlikte hem yazı hem ...
Tezyini açıdan Kadırga Sokullu Mehmet Paşa Camii
(FSM Vakıf Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Geleneksel Türk Sanatları Anabilim Dalı, 2013-02)
Kadırga Sokullu Mehmet Paşa Külliyesi, 16. yüzyılda inşa edilen, mimarî ve tezyinî
açıdan Osmanlı İmparatorluğu’nun en güzel eserlerinden biridir. Dönemin siyasî dehası
Sokullu Mehmet Paşa tarafından mimar-mühendis Koca ...
Şakâ’iku’n-mâniyye tercümesi hadâiku’r-reyhan minyatürlerinin renk ve kompozisyon açısından çözümlenmesi
(FSM Vakıf Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Geleneksel Türk Sanatları Anasanat Dalı, 2013-06)
Eş-Şekâ’ikû’n-Nûʻmânîyye Fî Ulemai’d-Devleti’l Osmâniye, Taşköprülüzâde Ebu’l
Hayr Isâmeddin Ahmet Efendi’nin müellifi olduğu önemli bir eserdir. Âlim ve ulema
sınıfından 521 şahsın biyografilerinin ele alındığı bu eser, ...
Rüstem Paşa Camii Çinilerinde Lale ve Karanfil Motifleri
(FSM Vakıf Üniversitesi, 2014)
Rüstem Paşa Camii 16. yüzyılda Rüstem Paşa tarafından Mimar Sinan’a
yaptırılan ilk sekizgen planlı camidir. Dışarıdan bakıldığında sade ve gösterişsiz
duran caminin asıl zenginliği son cemaat yerinden başlayarak iç mekânda ...
II. Bayezid İçin Yazılan Şeyh Hamdullah Mushaf-ı Şerif’inin Tezyinat Bakımından İncelenmesi
(FSM Vakıf Üniversitesi, 2014)
Sultan II. Bâyezîd için hazırlanan Mushaf-ı Şerîf'in tezyînatının incelendiği bu tez giriş ve üç ana bölümden oluşmaktadır. Giriş bölümünde tezin amacı, yöntemi ve kapsamına değinilmiştir.
Tezin birinci bölümünde, Mushaf-ı ...
Kaçar Lake Cilt Tezyinatı
(FSM Vakıf Üniversitesi, 2014)
Kitap sanatlarındaki gelişmeleri incelediğimizde, derli toplu kullanabilme amacıyla bir araya getirilen varaklar, ilk cilt örnekleri olarak karşımıza çıkmaktadır. Başlangıçta birbirini tamamlayan cilt, hat, tezhip, minyatür, ...
Osmanlı Klasik Dönem Mushaf Tezhibinde Durak
(FSM Vakıf Üniversitesi, 2014)
Kültür ve sanat zenginliğini ve seviyesini gösteren kitaplar, medeniyetlerin aynasıdır. Kitapların ve levhaların yazıldığı hatlar seçilmiş örnekleri ve süslenmesinde kullanılan tezyini unsurlar ile ayrı ayrı önem taşırlar. ...
Hacı Selim Ağa Kütüphanesi Yazmalarının Tezhip Sanatı Açısından Tanıtılması
(FSM Vakıf Üniversitesi, 2014)
İslâm medeniyetinde ilime ve kitaba verilen önem neticesinde şekillenen kitap
sanatları içinde, tezhip sanatının ayrı bir yeri vardır. Emevî ve Abbasîler devrinde başta
Mushaflar olmak üzere önemli yazma eserler ...
Türk Çini Sanatında Saz Yolu Ekolü
(FSM Vakıf Üniversitesi, 2014)
Kanûnî Sultan Süleyman dönemi Osmanlı Saray nakkaşhânesi sernakkaşı olan Şah Kulu, “Saz Yolu” adıyla bilinen bezeme üslûbunun ilk temsilcisidir.
XVI. yüzyıl ilk yarısından XVII. yüzyıl başlarına kadar üretilmiş resimlerde, ...
Türk Sanatında Katı
(FSM Vakıf Üniversitesi, 2014)
Katı’, kâğıt ve deriyi oyarak yapılan bir Türk kitap bezeme sanatıdır. Katı’ ismi, Arapçada “kesmek” anlamına gelen kat’ kelimesinden türemiştir.
Orta Asya’da oyma deri kitap kapları ve kâğıt oymacılığı gelişerek 15. ...