Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAracı, Nihal
dc.contributor.authorAlp, Zeynep
dc.date.accessioned2025-09-01T12:23:43Z
dc.date.available2025-09-01T12:23:43Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.citationALP, Zeynep, Topkapı Sarayı Müzesi Harem Dairesi III. Murad Has Odası Çini Tezyinatının İncelenmesi, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Geleneksel Türk Sanatları Anasanat Dalı Geleneksel Türk Sanatları Programı, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul 2023.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11352/5441
dc.description.abstractİstanbul’un fethinden sonra inşâ edilen Topkapı Sarayı, padişahların hem evi hem de devlet işlerini yürüttüğü yer olmuştur. Topkapı Sarayı Harem Dairesi’ne ilk defa kendine ait yatak odası yaptıran III. Murad’tır. III. Murad Has Odası mimarî planıyla beraber süslemeleri de dönemin sanat bakımından önemli örnekler arasında yer almaktadır. 16. yüzyılda Harem Dairesi’ne yeni bir soluk getiren III. Murad Has Odası’nın, tezyinât detayları, desen kurgusu, renk kullanımı, motif çeşitliliği, kullanılan tekniklerle hem yazlık hem de kışlık odası incelenmiştir. Çalışma, üç bölümden oluşmaktadır: Birinci bölümde III. Murad Has Odası’nın içinde bulunduğu Topkapı Sarayı hakkında bilgi verilmiştir. İkinci bölümde III. Murad’ın hayatı, saltanat yılları ve döneminin sanat ortamı ele alınmıştır. Üçüncü bölümde ise III. Murad Has Odası’nın süslemeleri, kullanılan teknikler, motifler ve desen kurgusu bakımından ayrıntılı yapılmış çizimler aracılığıyla analiz edilmiştir.en_US
dc.description.abstractTopkapı Palace, which was built after the conquest of Istanbul, was the place where the sultans carried out both the house and the state affairs. It was Murad III who built his own bedroom for the first time in the Harem Department of Topkapı Palace. The architectural plan of the Murad III‟s privy chamber and its decorations are among the important examples of art of the period. The Murad III‟s privy chamber, which brought a new breath to the Harem Department in the 16th century, was examined both the summer and winter rooms with the decoration details, pattern construction, color use, motif variety and techniques used during this study. The study consists of three parts: In the first part, information was given about the Topkapı Palace where the Murad III‟s privy chamber is located. In the second part, the life of Murad III, the years of his reign and the arts of his period were discussed. In the third part, the decorations of the Murad III‟s privy chamber were analyzed through detailed drawings in terms of the techniques, motifs and pattern fiction were used.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherFatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectIII. Murad Has Odasıen_US
dc.subjectTopkapı Sarayıen_US
dc.subjectHaremen_US
dc.subjectMimarî Sanatlaren_US
dc.subjectÇinien_US
dc.subjectMurad III‟s Privy Chamberen_US
dc.subjectTopkapı Palaceen_US
dc.subjectHaremen_US
dc.subjectArts of Architectureen_US
dc.subjectTurkish Tileen_US
dc.titleTopkapı Sarayı Müzesi Harem Dairesi III. Murad Has Odası Çini Tezyinatının İncelenmesien_US
dc.title.alternativeAnalysing Tile Ornaments of Murad III’s Privy Chamber in Topkapı Palace Museum Seraglioen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFSM Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Geleneksel Türk Sanatları Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorAlp, Zeynep


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster