| dc.contributor.advisor | Aracı, Nihal | |
| dc.contributor.author | Alp, Zeynep | |
| dc.date.accessioned | 2025-09-01T12:23:43Z | |
| dc.date.available | 2025-09-01T12:23:43Z | |
| dc.date.issued | 2023 | en_US |
| dc.identifier.citation | ALP, Zeynep, Topkapı Sarayı Müzesi Harem Dairesi III. Murad Has Odası Çini Tezyinatının İncelenmesi, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Geleneksel Türk Sanatları Anasanat Dalı Geleneksel Türk Sanatları Programı, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul 2023. | en_US |
| dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11352/5441 | |
| dc.description.abstract | İstanbul’un fethinden sonra inşâ edilen Topkapı Sarayı, padişahların hem evi hem de devlet işlerini yürüttüğü yer olmuştur. Topkapı Sarayı Harem Dairesi’ne ilk defa kendine ait yatak odası yaptıran III. Murad’tır. III. Murad Has Odası mimarî planıyla beraber süslemeleri de dönemin sanat bakımından önemli örnekler arasında yer almaktadır.
16. yüzyılda Harem Dairesi’ne yeni bir soluk getiren III. Murad Has Odası’nın, tezyinât detayları, desen kurgusu, renk kullanımı, motif çeşitliliği, kullanılan tekniklerle hem yazlık hem de kışlık odası incelenmiştir.
Çalışma, üç bölümden oluşmaktadır: Birinci bölümde III. Murad Has Odası’nın içinde bulunduğu Topkapı Sarayı hakkında bilgi verilmiştir. İkinci bölümde III. Murad’ın hayatı, saltanat yılları ve döneminin sanat ortamı ele alınmıştır. Üçüncü bölümde ise III. Murad Has Odası’nın süslemeleri, kullanılan teknikler, motifler ve desen kurgusu bakımından ayrıntılı yapılmış çizimler aracılığıyla analiz edilmiştir. | en_US |
| dc.description.abstract | Topkapı Palace, which was built after the conquest of Istanbul, was the place where the sultans carried out both the house and the state affairs. It was Murad III who built his own bedroom for the first time in the Harem Department of Topkapı Palace. The architectural plan of the Murad III‟s privy chamber and its decorations are among the important examples of art of the period.
The Murad III‟s privy chamber, which brought a new breath to the Harem Department in the 16th century, was examined both the summer and winter rooms with the decoration details, pattern construction, color use, motif variety and techniques used during this study.
The study consists of three parts: In the first part, information was given about the Topkapı Palace where the Murad III‟s privy chamber is located. In the second part, the life of Murad III, the years of his reign and the arts of his period were discussed. In the third part, the decorations of the Murad III‟s privy chamber were analyzed through detailed drawings in terms of the techniques, motifs and pattern fiction were used. | en_US |
| dc.language.iso | tur | en_US |
| dc.publisher | Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi | en_US |
| dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
| dc.subject | III. Murad Has Odası | en_US |
| dc.subject | Topkapı Sarayı | en_US |
| dc.subject | Harem | en_US |
| dc.subject | Mimarî Sanatlar | en_US |
| dc.subject | Çini | en_US |
| dc.subject | Murad III‟s Privy Chamber | en_US |
| dc.subject | Topkapı Palace | en_US |
| dc.subject | Harem | en_US |
| dc.subject | Arts of Architecture | en_US |
| dc.subject | Turkish Tile | en_US |
| dc.title | Topkapı Sarayı Müzesi Harem Dairesi III. Murad Has Odası Çini Tezyinatının İncelenmesi | en_US |
| dc.title.alternative | Analysing Tile Ornaments of Murad III’s Privy Chamber in Topkapı Palace Museum Seraglio | en_US |
| dc.type | masterThesis | en_US |
| dc.contributor.department | FSM Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Geleneksel Türk Sanatları Ana Bilim Dalı | en_US |
| dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
| dc.contributor.institutionauthor | Alp, Zeynep | |