• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Enstitüler / Institutes
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Institute of Postgraduate Education
  • Öğe Göster
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Enstitüler / Institutes
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Institute of Postgraduate Education
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Hadîd Sûresinin 25. Âyeti Bağlamında Tefsirde Yapay Zekâ Kullanımının İmkânı

Thumbnail

Göster/Aç

Yüksek Lisans Tezi (1.202Mb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2024

Yazar

Cebecioğlu, Havva

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

CEBECİOĞLU, Havva, Hadîd Sûresinin 25. Âyeti Bağlamında Tefsirde Yapay Zekâ Kullanımının İmkânı, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Temel İslam Bilimleri Anabilim Dalı Temel İslam Bilimleri Programı, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul 2024.

Özet

Yapay zekânın teknolojinin her alanında etkin olarak kullanılmaya başlamasıyla günümüzde insanlar pek çok alanda yapay zekâ tabanlı programlardan yardım almaya yönelmişlerdir. Bu minvalde yapay zekâ sohbet araçlarına dini konularda da başvuruluyor olması, özellikle gençlerin kitap yerine teknolojik araçları kullanarak bilgiye ulaşma alışkanlığı geliştirmeleri sebebiyle yapay zekâ sohbet botlarını muhatap almaları, üzerinde durulması gereken bir konudur. Bu çalışmamızda, tefsir alanında sohbet botlarının kullanımının ne derece güvenilir bilgiye ulaştırdığı irdelenmek üzere, Hadîd sûresi 25. âyet örnekliğinde Kur’ân-ı Kerîm’in tefsirinde yapay zekâ kullanımı mümkün müdür sorusuna cevap aranmıştır. Çalışma giriş ve üç ana bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde Kur’ân’ı Kerîm’e göre akıl ve zekâ kavramlarının izahı ve yapay zekâ hakkında bilgiler; ikinci bölümde demirin indirilmesi kavramının tefsiri ve demirle ilgili bilimsel bilgiler verilmiş, son bölümde ise demirle ilgili bilimsel bilgiler ve demirin indirilmesi ile ilgili tefsir bilgisi chatGPT sohbet botuna soru yöneltilmek sûretiyle incelenmiştir. Sorulardan alınan cevaplar ile tefsir kaynaklarındaki ve bilimsel kaynaklardaki bilgiler karşılaştırılıp hipotezin doğruluğu test edilmeye çalışılmıştır. Çalışmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Belge incelemesi ve sohbet botuyla yapılan görüşme ile veriler elde edilmiştir. Bu veriler analiz edilerek karşılaştırma, varsayım ve yorumlara gidilerek düşünce ve fikirler, eldeki veriler çerçevesinde değerlendirilerek, araştırılmaya ve anlaşılmaya çalışılmıştır.
 
With the advent of artificial intelligence being utilized effectively across all areas of technology, people today have increasingly turned to AI-based programs for assistance in various fields. In this context, the use of AI conversational tools in religious matters, especially as young people develop habits of accessing information through technological means rather than books, highlights the importance of examining AI chatbot interactions. This study investigates the reliability of AI conversational tools in the field of exegesis, focusing on the question of whether it is possible to use AI in the interpretation of the Quran, specifically using the example of verse 25 of Surah Al-Hadid.The study comprises an introduction and three main chapters. The first chapter discusses the concepts of intelligence and reason according to the Quran and provides information about artificial intelligence. The second chapter delves into the exegesis of the concept of iron being sent down and presents scientific information related to iron. The final chapter examines the scientific information about iron and its descent by questioning the ChatGPT chatbot, comparing the responses received with exegesis sources and scientific references to test the validity of the hypothesis.Qualitative research methods were employed in this study. Data were obtained through document analysis and interviews conducted with the chatbot. These data were analyzed through comparison, assumption, and commentary, with ideas and opinions evaluated within the framework of the available data to explore and understand the topic.
 

Bağlantı

https://hdl.handle.net/11352/5447

Koleksiyonlar

  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Institute of Postgraduate Education [1093]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@FSM

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber || Kütüphane || FSM Vakıf Üniversitesi || OAI-PMH ||

FSM Vakıf Üniversitesi, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
FSM Vakıf Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@FSM:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.