• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Enstitüler / Institutes
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Institute of Postgraduate Education
  • Öğe Göster
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Enstitüler / Institutes
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Institute of Postgraduate Education
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

İmam Hatip Liseleri ve Ortaokul Öğretmenlerin Örgüt Kültür Türlerine İlişkin Görüşleri

Thumbnail

Göster/Aç

Yüksek Lisans Tezi (588.1Kb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2023

Yazar

Nair, Mehmet

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

NAİR, Mehmet, İmam Hatip Liseleri ve Ortaokul Öğretmenlerin Örgüt Kültür Türlerine İlişkin Görüşleri, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Eğitim Yönetimi Anabilim/ Anasanat Dalı Eğitim Yönetim Programı, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul 2023.

Özet

Örgüt kültürü, değerler, efsaneler, bakış açıları, beklentiler, normlar, felsefeler ve tutumlardan meydana gelen ve örgüte ait birimleri birleştiren ve bu birimlere kendine has kimlik sunan bir hayat şekli olarak ifade edilmektedir. Bu çalışmada Doğan (2014) tarafından geliştirilen “Örgüt Kültürü Türleri Ölçeği” incelenmiştir. Anılan bu ölçek “Makine Kültürü”, “Koruma Kültürü”, “Bütünleştirici Kültür” ve Umursamaz Kültür” alt boyutlarından meydana gelmiştir. Bu ölçek ve alt boyutları İmam Hatip Liseleri ve Ortaokul Öğretmenlerin katılım düzeylerine göre incelenmiştir. Bu araştırmanın evreni İstanbul ili Çekmeköy ilçesinde bulunan İmam Hatip Liseleri ve ortaokullarında görev yapan 310 öğretmenden oluşmaktadır. Bu okullarda görev yapan öğretmenlere anket uygulaması yapıldıktan sonra eksik ve hatalı olan anketler çıkarılarak 233 örneklem ile çalışma gerçekleştirilmiştir. Öğretmenlerin Örgüt Kültürü Türleri Ölçeği” alt boyutlarına katılım düzeyleri(ortalamaları) cinsiyet, mesleki kıdem ve şu anki okullarında çalışma süresi değişkenlerine göre araştırılmıştır. Ayrıca katılımcıların ölçeğin alt boyutlarına katılım düzeyleri belirlenmiştir. Katılımcıların en yüksek katılım gösterdikleri alt boyutun umursamaz kültür boyutu(X̄ =2,94) olduğu tespit edilmiştir. Katılımcıların bu alt boyuta katılımları “katılıyorum” düzeyinde olduğu görülmektedir. Katılımcıların cinsiyet değişkenine göre örgüt kültürü algıları makine kültüründe önemli olduğu belirlenmiştir(p<0,05). Buna göre erkek ve kadın katılımcıların makine kültürüne katılım düzeylerinin farklı olduğu anlaşılmaktadır.
 
Organizational culture is expressed as a way of life consisting of values, legends, perspectives, expectations, norms, philosophies and attitudes, uniting organizational units and offering these units a unique identity. In this study, the "Types of Organizational Culture Scale" developed by Doğan (2014) was examined. This aforementioned scale consists of sub-dimensions of "Machine Culture", "Conservation Culture", "Integrative Culture" and "Careless Culture". This scale and its sub-dimensions were examined according to the participation levels of Imam Hatip High Schools and Secondary School Teachers. The universe of this research consisted of 310 teachers working in Imam Hatip High Schools and secondary schools in Çekmeköy district of Istanbul.After applying a questionnaire to the teachers working in these schools, the missing and incorrect questionnaires were removed and the study was carried out with 233 samples. Teachers' participation levels (average) in the sub-dimensions of "Organizational Culture Types Scale" were investigated according to the variables of gender, professional seniority and working time at their current school. In addition, the participation levels of the participants in the sub-dimensions of the scale were determined. It was determined that the sub-dimension with the highest participation of the participants was the indifferent culture dimension (X̄ =2.94). It is seen that the participants' participation in this sub-dimension is at the level of "agree". According to the gender variable of the participants, organizational culture perceptions were determined to be important in machine culture (p<0.05). Accordingly, it is understood that the participation levels of male and female participants in machine culture are different.
 

Bağlantı

https://hdl.handle.net/11352/5558

Koleksiyonlar

  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Institute of Postgraduate Education [1093]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@FSM

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber || Kütüphane || FSM Vakıf Üniversitesi || OAI-PMH ||

FSM Vakıf Üniversitesi, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
FSM Vakıf Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@FSM:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.