Okul Müdürlerinin Liderlik Stillerinin Öğretmen Motivasyonuna Etkisi
Künye
GENÇAĞA, Aydın, Okul Müdürlerinin Liderlik Stillerinin Öğretmen Motivasyonuna Etkisi, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Eğitim Yönetimi Programı, Yayımlanmamış Dönem Projesi, İstanbul 2023.Özet
Araştırmanın amacı okul müdürlerinin liderlik stillerinin öğretmenlerin motivasyonu üzerindeki etkisini incelemektir. Bu çalışma okul müdürlerinin uygulamış olduğu liderlik stillerin öğretmenlerin motivasyonlarını nicel tarama metodu kullanılarak yapılan ilişkisel tarama modelidir. Araştırmanın evreni, 2022-2023 eğitim öğretim yılı İstanbul ili ve Üsküdar ilçesinde Milli Eğitim Bakanlığına bağlı resmi okullarda görev yapan 230 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada Akan, Yıldırım, Yalçın (2014) tarafından geliştirilmiş olan “Okul Müdürlerinin Liderlik Stili Ölçeği” ve Yıldızve Taşgın, (2020) tarafından geliştirilmiş olan “Öğretmen Motivasyon Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma için toplanan veriler SPSS paket programı aracılığıyla normallik, t testi, korelasyon analizi ile çözümlenmiştir. Araştırma sonucuna göre öğretmenlerin Mesleki Doyum ve Kişisel Gelişim boyutları cinsiyetlerine göre kadın öğretmenler lehine anlamlı; okul kademesine göre Okul Yönetimi ortaokul öğretmenler lehine anlamlı bir farklılık oluşturmuştur. Okul müdürlerinin liderlik stilleri ile öğretmen motivasyonu ilişkili bulunmuştur. The aim of the study is to examine the effect of school principals' leadership styles on teachers' motivation. This study is a relational screening model using the quantitative survey method on the motivations of teachers of leadership styles applied by school principals. The universe of the research consists of 230 teachers working in public schools affiliated to the Ministry of National Education in the province of Istanbul and Üsküdar in the 2022-2023 academic year. The "Leadership Style Scale of School Principals" developed by Akan, Yıldırım, Yalçın (2014) and the "Teacher Motivation Scale" developed by Yıldız and Taşgın, (2020) were used in the research. The data collected or the research were analyzed with normality, t-test and correlation analysis using the SPSS package program. According to the results of the research, the Professional Satisfaction and Personal Development dimensions of teachers are significant in favor of female teachers according to their gender; According to the school level, the School Administration created a significant difference in favor of secondary school teachers. Leadership styles of school principals and teacher motivation were found to be related.



















