Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorNair, Mehmet
dc.date.accessioned2025-10-16T12:01:18Z
dc.date.available2025-10-16T12:01:18Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.citationNAİR, Mehmet, İmam Hatip Liseleri ve Ortaokul Öğretmenlerin Örgüt Kültür Türlerine İlişkin Görüşleri, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Eğitim Yönetimi Anabilim Dalı Eğitim Yönetimi Programı, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Projesi, İstanbul 2023.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11352/5635
dc.description.abstractÖrgüt kültürü, değerler, efsaneler, bakış açıları, beklentiler, normlar, felsefeler ve tutumlardan meydana gelen ve örgüte ait birimleri birleştiren ve bu birimlere kendine has kimlik sunan bir hayat şekli olarak ifade edilmektedir. Bu çalışmada Doğan (2014) tarafından geliştirilen “Örgüt Kültürü Türleri Ölçeği” incelenmiştir. Anılan bu ölçek “Makine Kültürü”, “Koruma Kültürü”, “Bütünleştirici Kültür” ve Umursamaz Kültür” alt boyutlarından meydana gelmiştir. Bu ölçek ve alt boyutları İmam Hatip Liseleri ve Ortaokul Öğretmenlerin katılım düzeylerine göre incelenmiştir. Bu araştırmanın evreni İstanbul ili Çekmeköy ilçesinde bulunan İmam Hatip Liseleri ve ortaokullarında görev yapan 310 öğretmenden oluşmaktadır. Bu okullarda görev yapan öğretmenlere anket uygulaması yapıldıktan sonra eksik ve hatalı olan anketler çıkarılarak 233 örneklem ile çalışma gerçekleştirilmiştir. Öğretmenlerin Örgüt Kültürü Türleri Ölçeği” alt boyutlarına katılım düzeyleri(ortalamaları) cinsiyet, mesleki kıdem ve şu anki okullarında çalışma süresi değişkenlerine göre araştırılmıştır. Ayrıca katılımcıların ölçeğin alt boyutlarına katılım düzeyleri belirlenmiştir. Katılımcıların en yüksek katılım gösterdikleri alt boyutun umursamaz kültür boyutu(X̄ =2,94) olduğu tespit edilmiştir. Katılımcıların bu alt boyuta katılımları “katılıyorum” düzeyinde olduğu görülmektedir. Katılımcıların cinsiyet değişkenine göre örgüt kültürü algıları makine kültüründe önemli olduğu belirlenmiştir(p<0,05). Buna göre erkek ve kadın katılımcıların makine kültürüne katılım düzeylerinin farklı olduğu anlaşılmaktadır.en_US
dc.description.abstractOrganizational culture is expressed as a way of life consisting of values, legends, perspectives, expectations, norms, philosophies and attitudes, uniting organizational units and offering these units a unique identity. In this study, the "Types of Organizational Culture Scale" developed by Doğan (2014) was examined. This aforementioned scale consists of sub-dimensions of "Machine Culture", "Conservation Culture", "Integrative Culture" and "Careless Culture". This scale and its sub-dimensions were examined according to the participation levels of Imam Hatip High Schools and Secondary School Teachers. The universe of this research consisted of 310 teachers working in Imam Hatip High Schools and secondary schools in Çekmeköy district of Istanbul.After applying a questionnaire to the teachers working in these schools, the missing and incorrect questionnaires were removed and the study was carried out with 233 samples. Teachers' participation levels (average) in the sub-dimensions of "Organizational Culture Types Scale" were investigated according to the variables of gender, professional seniority and working time at their current school. In addition, the participation levels of the participants in the sub-dimensions of the scale were determined. It was determined that the sub-dimension with the highest participation of the participants was the indifferent culture dimension (X̄ =2.94). It is seen that the participants' participation in this sub-dimension is at the level of "agree". According to the gender variable of the participants, organizational culture perceptions were determined to be important in machine culture (p<0.05). Accordingly, it is understood that the participation levels of male and female participants in machine culture are different.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherFatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖrgüt Kültürüen_US
dc.subjectİmam Hatip Ortaokuluen_US
dc.subjectİmam Hatip Lisesien_US
dc.subjectOrganizational Cultureen_US
dc.subjectImam Hatip Secondary Schoolen_US
dc.subjectImam Hatip High Schoolen_US
dc.titleİmam Hatip Liseleri ve Ortaokul Öğretmenlerin Örgüt Kültür Türlerine İlişkin Görüşlerien_US
dc.title.alternativeOpinions of Imam Hatip High Schools and Secondary Teachers on Organizational Culture Typesen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFSM Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Eğitim Yönetimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorNair, Mehmet


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster