Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDemirel, Yaren
dc.contributor.authorAğca, Mahmut Enes
dc.date.accessioned2025-11-14T08:56:13Z
dc.date.available2025-11-14T08:56:13Z
dc.date.issued2025en_US
dc.identifier.citationDEMİREL, Yaren & Mahmut Enes AĞCA. "Digital Political Communication and Tiktok: Sentiment Analysis of User Comments in The 2024 Us Presidential Election". İnönü Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 10.1 (2025): 216-230.en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/inifedergi/issue/92327/1606256
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11352/5708
dc.description.abstractPolitical communication can be defined as strategic communication with the aim of influencing the perceptions and attitudes of the target audience. Voters need information about the candidates they intend to support and election campaigns allow voters to share their opinions, suggestions and thoughts with politicians. During these periods, political parties tend to use mass media and digital media to provide voters with the information they may need. Today, TikTok as an important platform in the digital political communication process, it plays a critical role for politicians to interact with the target audience and shape public perception. This role also attracted attention during the United States of America (USA) presidential elections held on November 5, 2024. In this context, in this study, which focuses on the digital political communication process in the 2024 US Presidential Elections, the emotional distribution of public perception towards the Republican Party candidate Donald Trump and Democratic Party candidate Kamala Harris, who competed in the election, was analyzed through the sentiment analysis method based on the comments made on the TikTok posts of the candidates. According to the research findings, comments on Donald Trump's posts are characterized by a positive emotional tone. However, deeper and more lasting interactions, such as feelings of support and loyalty and social/contextual comments, were observed to be limited. Although the comments on Kamala Harris are largely positive, the low level of loyalty and commitment of her supporters is noteworthy. As a noteworthy finding, it was observed that Trump supporters were more likely to comment with loyalty and commitment than Kamala Harris supporters. In conclusion, the social media interactions of both candidates provide a view of the emotional states of their supporters and how they interact in the social context.en_US
dc.description.abstractSiyasal iletişim; hedef kitlenin algı ve tutumlarına etki etme amacıyla gerçekleştirilen stratejik bir iletişim faaliyeti olarak tanımlanabilir. Seçmenler, desteklemeyi düşündükleri adaylar hakkında bilgiye ihtiyaç duymaktadır ve seçim kampanyaları seçmenlerin görüş, öneri ve düşüncelerini siyasetçilerle paylaşabilmelerine olanak tanımaktadır. Siyasal partiler bu dönemlerde kitle iletişim araçları ve dijital medya olanaklarıyla doğrudan seçmene ihtiyaç duyabileceği bilgileri aktarma imkanına sahip olabilmektedir. Günümüzde TikTok, seçmenlerle iletişim yoluyla siyasi mesajları yaymak ve kitlelere ulaşmak için tercih edilen sosyal medya platformları arasında yer alması ile dikkat çekmektedir. Ayrıca dijital siyasal iletişim sürecinde önemli bir platform olarak politikacıların hedef kitle ile etkileşim kurmasında, kamuoyu algısının şekillendirilmesinde kritik rol oynamaktadır. Bu rol 5 Kasım 2024 tarihinde gerçekleştirilen Amerika Birleşik Devletleri (ABD) başkanlık seçimlerinde dikkat çekmiştir. Bu bağlamda 2024 ABD başkanlık seçimlerinde dijital siyasal iletişim sürecini konu edinen bu çalışmada, seçimde yarışan Cumhuriyetçi Parti adayı Donald Trump ve Demokratik Parti Adayı Kamala Harris’e yönelik kamuoyu algısının duygusal dağılımları, adayların TikTok paylaşımlarına yapılan yorumlar üzerinden duygu analizi yöntemi ile incelenmiştir. Araştırma bulgularına göre; Donald Trump’ın paylaşımlarına gelen yorumlar, olumlu bir duygusal tonla öne çıkarken; destek, bağlılık duyguları ve sosyal/bağlamsal yorumlar gibi daha derin ve kalıcı etkileşimlerin sınırlı olduğu gözlemlenmiştir. Kamala Harris’e ilişkin yorumlar ise büyük ölçüde olumlu olmasına rağmen destekleyen kitlenin sadakat ve bağlılık oranlarının düşüklüğü dikkat çekmektedir. Dikkat çekici bir bulgu olarak Trump destekçilerinin sadakat ve bağlılık içeren yorumlarının Kamala Harris destekçilerine göre daha fazla olduğu görülmüştür. Sonuç olarak her iki adayın sosyal medya etkileşimleri ve destekçilerinin duygusal durumlarına dair bir görünüm sunulmaktadır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherİnönü Üniversitesien_US
dc.relation.isversionof10.47107/inifedergi.1606256en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDigital Political Communicationen_US
dc.subjectSentiment Analysisen_US
dc.subjectTiktoken_US
dc.subjectDonald Trumpen_US
dc.subjectKamala Harrisen_US
dc.subjectDijital Siyasal İletişimen_US
dc.subjectDuygu Analizien_US
dc.subjectDonald Trumpen_US
dc.subjectKamala Harrisen_US
dc.titleDigital Political Communication and Tiktok: Sentiment Analysis of User Comments in The 2024 Us Presidential Electionen_US
dc.title.alternativeDijital Siyasal İletişim ve Tiktok: 2024 Abd Başkanlık Seçimlerinde Kullanıcı Yorumlarının Duygu Analizien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalİnönü Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisien_US
dc.contributor.departmentFSM Vakıf Üniversitesien_US
dc.contributor.authorIDhttps://orcid.org/0000-0002-8813-0226en_US
dc.contributor.authorIDhttps://orcid.org/0000-0003-1944-5635en_US
dc.identifier.volume10en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage216en_US
dc.identifier.endpage230en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorDemirel, Yaren


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster