• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • FSM Vakıf Üniversitesi Yayınları / Publications of FSM Vakif University
  • FSM İlmî Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi
  • Öğe Göster
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • FSM Vakıf Üniversitesi Yayınları / Publications of FSM Vakif University
  • FSM İlmî Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Cumhuriyetin İlanından Sonra Hazırlanan Yabancı Uzman Raporlarına İlişkin Öğretmen, Okul Yöneticisi ve Akademisyen Görüşlerinin İncelenmesi

Thumbnail

Göster/Aç

Ana Makale (1.031Mb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2025

Yazar

Kaya, Elif
Aran, Özge Can

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

KAYA, Elif & Özge Can ARAN. "Cumhuriyetin İlanından Sonra Hazırlanan Yabancı Uzman Raporlarına İlişkin Öğretmen, Okul Yöneticisi ve Akademisyen Görüşlerinin İncelenmesi". FSM İlmî Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi, 26 (2025): 203-256.

Özet

Araştırmada, Cumhuriyet’in ilanından sonra ülkemize davet edilen yabancı eğitim uzmanlarından John Dewey, Beryl Parker ve Kate V. Wofford’un raporlarına ilişkin sınıf öğretmeni, okul yöneticisi ve akademisyen görüşleri incelenmiştir. Araştırma kapsamında öncelikle yabancı uzmanların ilkokul kademesine ilişkin sundukları görüş, tespit ve önerilerinde ortak ve farklı olan noktalar belirlenmiş, daha sonra belirlenen noktalara ilişkin öğretmen, okul müdürü ve akademisyenlerin görüşlerine başvurulmuştur. Araştırmada betimsel yöntem kullanılmıştır. Araştırmanın veri kaynaklarını; yabancı uzman raporları, Avnkara’nın köy/mahalle, ilçe merkezi ve şehir merkezindeki okullarda görev yapmakta olan sınıf öğretmenleri ve okul müdürleri ile üniversitelerde görev yapan akademisyenler oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, doküman incelemesi, anket ve görüşme yoluyla toplanmıştır. Araştırmanın nicel verileri betimsel istatistikler (frekans, yüzde, aritmetik ortalama ve standart sapma) kullanılarak, nitel verileri ise içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Doküman incelemesi sonuçları, Cumhuriyet’in ilanından sonra ülkemize davet edilen yabancı eğitim uzmanlarının raporlarında öğretim programları, sağlık uygulamaları, okul sistemi, okulun fiziki koşulları, öğretme-öğrenme süreci ve ölçmedeğerlendirme boyutlarına değinildiğini göstermektedir. Bu boyutlara yönelik sınıf öğretmeni, okul müdürü ve akademisyenlerden elde edilen veriler ise, yabancı uzman görüş, tespit ve önerilerinin günümüzde bazı açılardan halen geçerliğini koruduğunu ve eğitim sistemimizde iyileştirilmesi gereken noktalar olduğunu göstermektedir.
 
This study examines the opinions of classroom teachers, school administrators, and academicians based on the reports of foreign education experts such as John Dewey, Beryl Parker, and Kate V. Wofford, who were invited to the Republic of Turkey shortly after its establishment. Firstly, in the study, the common and different views, findings, and recommendations of foreign experts on primary education were identified. Secondly, opinions of teachers, school principals, and academicians regarding the identified points were consulted. The research employs a descriptive method. The data sources of the research were the reports of foreign experts, classroom teachers and school principals working at schools in villages/neighborhoods, district centers and city centers in Ankara, as well as the academicians working at different universities. The research data was collected through document review, surveys and interviews. The quantitative data of the study were analyzed using descriptive statistics (frequency, percentage, arithmetic mean, and standard deviation), while the qualitative data were analyzed using content analysis. The results of the document review indicate that the reports of foreign education experts who are invited to the Republic of Turkey point out teaching programs, health practices, the school system, the physical conditions of schools, the teaching-learning process and the measurement-evaluation dimensions. The data obtained from classroom teachers, school principals and academicians regarding these dimensions show that some opinions, findings, and recommendations proposed by the foreign experts are still valid today, which highlights the areas that need improvement in our education system.
 

Kaynak

FSM İlmî Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi

Sayı

26

Bağlantı

https://hdl.handle.net/11352/5762

Koleksiyonlar

  • FSM İlmî Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi [554]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@FSM

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber || Kütüphane || FSM Vakıf Üniversitesi || OAI-PMH ||

FSM Vakıf Üniversitesi, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
FSM Vakıf Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@FSM:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.