• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Fakülteler / Faculties
  • Eğitim Fakültesi / Faculty of Education
  • Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
  • Öğe Göster
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Fakülteler / Faculties
  • Eğitim Fakültesi / Faculty of Education
  • Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The Effect of Creative Writing Activities on Elementary School Students’ Creative Writing Achievement, Writing Attitude and Motivation

Thumbnail

Göster/Aç

Ana makale (626.6Kb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2019

Yazar

Göçen, Gökçen

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

GÖÇEN, Gökçen. "The Effect of Creative Writing Activities on Elementary School Students’ Creative Writing Achievement, Writing Attitude and Motivation". Journal of Language and Linguistic Studies, 15.3 (2019): 1032-1044.

Özet

Writing skills have a tendency to lose their importance day by day. In addition, writing studies with a productbased approach discourage students from writing. In teaching mother tongue, creative writing activities, considered as process-based writing approach, are among the ones that will make students feel like writing and regard writing as a need. Writing, reviewing, and sharing the stages of the process-based writing approach are included in the Turkish Course Curriculum (MEB, 2018) starting from the 1st grade. This study aims to examine the effects of creative writing activities on native Turkish-speaking students' creative writing achievement, writing attitudes and motivation in learning their mother tongue. The study employed one-group pretest-posttest experimental design. The sample of the study was formed by a total of 630 students from first, second, third and fourth grades. The data collection tools are “Written Production Instruction” (Türkel, 2011), “Writing Attitude Scale” (Yıldız & Kaman, 2016), “The Scale of Writing Attitude” (Susar Kırmızı, 2009) and “Writing Motivation Scale” (Canıtezer, 2014). Arithmetic mean, standard deviation and t-test results and “Evaluation Criteria Form for Creative Writing” (Susar Kırmızı, 2008) were used in order for the analysis of the data. The results revealed that creative writing activities have a positive effect on students' creative writing achievement, writing attitude and motivation.

Kaynak

Journal of Language and Linguistic Studies

Cilt

15

Sayı

3

Bağlantı

http://www.jlls.org/index.php/jlls/article/view/1387/508
https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/828135
https://hdl.handle.net/11352/3479

Koleksiyonlar

  • Scopus İndeksli Yayınlar / Scopus Indexed Publications [756]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar / TR-Dizin Indexed Publications [672]
  • Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü [21]

İlgili Öğeler

Başlık, yazar, küratör ve konuya göre gösterilen ilgili öğeler.

  • Sınıf Öğretmenlerinin Yazmaya Yönelik Yeterlilik Algısına, Tutumuna ve Yaratıcı Yazma Başarısına Yaratıcı Yazma Çalışmalarının Etkisi 

    Göçen, Gökçen (International Balkan University, 2018)
    Yazma, yalnızca dile getirilmek istenenin kağıda aktarılması değildir. Yazma becerisi aynı zamanda kişinin kendini doğru ifade edebilmesi; fikirlerini, duygularını ve hayal dünyasını etkili bir şekilde başkalarıyla ...
  • Kahire’de Menyel Kasrı Mescid Hatları 

    Elitaş, İzzet (Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2019)
    Menyel Sarayı, Hıdiv ailesinden Prens Muhammed Ali tarafından Kahire’de Nil Nehri ortasındaki bir adacıkta kurulmuştur. Sarayın Mescidi, İslâm mimarîsi ve sanatları açısından önemli bir yapı özelliği taşır. Mescid içindeki ...
  • Öğretmenlerin Yaratıcı Yazma Tekniklerine Yönelik Değerlendirmeleri: Bir Eylem Araştırması 

    Göçen, Gökçen (OPUS, 2018)
    Yaratıcı yazma teknikleri öğrencilerin hem yazma becerisini hem de yaratıcılığını geliştiren yazma yaklaşımlarındandır. Yaratıcı yazma tekniklerinin, sınıfta doğru ve etkili bir şekilde uygulanabilmesi için öğretmenlerin ...



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@FSM

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber || Kütüphane || FSM Vakıf Üniversitesi || OAI-PMH ||

FSM Vakıf Üniversitesi, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
FSM Vakıf Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@FSM:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.