• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Fakülteler / Faculties
  • Eğitim Fakültesi / Faculty of Education
  • Temel Eğitim Bölümü
  • Öğe Göster
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Fakülteler / Faculties
  • Eğitim Fakültesi / Faculty of Education
  • Temel Eğitim Bölümü
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Teacher Education and Foreign Language Teacher Professionalism in The 21st Century

Thumbnail

Göster/Aç

Ana makale (363.3Kb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2020

Yazar

Tütüniş, Birsen
Yalman, Duygu

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

TÜTÜNİŞ, Birsen & Duygu YALMAN. " Teacher Education and Foreign Language Teacher Professionalism in The 21st Century". International Online Journal of Education and Teaching (IOJET), 7.3 (2020): 1168 - 1176.

Özet

The quality of foreign language teaching improves so long as foreign language teacher education quality is increased. However, it is not easy to measure the quality of Foreign Language Teacher Education (FLTE) programmes due to the factors related not to the programme but to the learner variables. It has been proved by the research (Sutton Trust 2011) that improving teacher effectiveness has a great impact on learner outcomes. In the 21st century, Professional development of the teacher has gained importance due to the precedence given to the learners. For this reason frameworks and models have been proposed to enhance the quality of teacher education (i.e. NIE, VSK Model, 2009).This paper focuses on Teacher Education programme models and the criteria put forward by these models. A comparison of Turkish and other FLTE programmes is given in order to bring clarity to the concept of professionalism. The small-scale research results conducted in Turkish context (n81) to check upon foreign language teacher knowledge and beliefs on efficacy and professionalism are also displayed.

Kaynak

International Online Journal of Education and Teaching (IOJET)

Cilt

7

Sayı

3

Bağlantı

https://iojet.org/index.php/IOJET/article/view/812
https://hdl.handle.net/11352/3646

Koleksiyonlar

  • Temel Eğitim Bölümü [19]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar / TR-Dizin Indexed Publications [672]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@FSM

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber || Kütüphane || FSM Vakıf Üniversitesi || OAI-PMH ||

FSM Vakıf Üniversitesi, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
FSM Vakıf Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@FSM:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.