• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Fakülteler / Faculties
  • Eğitim Fakültesi / Faculty of Education
  • Eğitim Bilimleri Bölümü
  • Öğe Göster
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Fakülteler / Faculties
  • Eğitim Fakültesi / Faculty of Education
  • Eğitim Bilimleri Bölümü
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Öğretim Liderliği Davranışları Ölçeği: Geçerlik, Güvenirlik ve Norm Çalışması

Thumbnail

Göster/Aç

Ana Makale (545.3Kb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2016

Yazar

Şişman, Mehmet

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

ŞİŞMAN, Mehmet. "Öğretim Liderliği Davranışları Ölçeği: Geçerlik, Güvenirlik ve Norm Çalışması". Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 22.3 (2016): 375-400.

Özet

Bu çalışmanın amacı, okul müdürlerinin sergiledikleri öğretim liderliği davranışlarına ilişkin algılarını ölçen Şişman© Öğretim Liderliği Davranışları Ölçeğinin geçerlik ve güvenirliğini test ederek norm değerlerini belirlemektedir. 4.574 okul öncesi, ilköğretim (ilkokul ve ortaokul) ve lise öğretmeni üzerinde gerçekleştirilen çalışmada ölçeğin madde ayırt ediciliği, yapı geçerliği (açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizi), iç tutarlıkları ve norm değerleri araştırılmıştır. Elde edilen bulgular, ölçeğin, (i) okul amaçlarının belirlenmesi ve paylaşılması, (ii) eğitim programı ve öğretim sürecinin yönetimi, (iii) öğretim süreci ve öğrencilerin değerlendirilmesi, (iv) öğretmenlerin desteklenmesi ve geliştirilmesi, (v) düzenli öğretme-öğrenme çevresi ve ikliminin oluşturulması olmak üzere beş faktörden oluştuğunu; yüksek ölçüm geçerlik ve güvenirlik değerlerine sahip olduğunu göstermiştir. Sonuçlar, Şişman© Öğretim Liderliği Davranışları Ölçeği’nin, öğretmenlerin, okul müdürlerinin öğretim liderliği davranışlarına ilişkin algılarının ölçülmesine yönelik olarak kullanılması için güçlü bir kanıt niteliğinde olduğunu göstermektedir.
 
The purpose of this study is to determine norm values of Şişman© Instructional Leadership Behaviors Scale which measure teachers’ perception of school principals’ instructional leadership behaviors by testing validity and reliability of the scale. In the study which was conducted with 4.574 pre-schools, primary school and high school teachers, item discrimination, construct validity (explorative and confirmative factor analyses), internal consistency and norm values were investigated. The results showed that the scale consisted of five factors (i) defining and sharing school aims, (ii) managing educational program and instructional process, (iii) evaluation of instructional process and students, (iv) teacher support and development, (v) creating proper teachinglearning environment and climate, and high measurement validity and reliability values. The results also showed strong evidence to use Şişman© Instructional Leadership Behaviors Scale to measure teachers’ perception of school principals’ instructional leadership.
 

Kaynak

Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi

Cilt

22

Sayı

3

Bağlantı

https://toad.halileksi.net/sites/default/files/pdf/sismanc-ogretim-liderligi-davranislari-olcegi-toad.pdf
https://hdl.handle.net/11352/3756

Koleksiyonlar

  • Eğitim Bilimleri Bölümü [90]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar / TR-Dizin Indexed Publications [587]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@FSM

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber || Kütüphane || FSM Vakıf Üniversitesi || OAI-PMH ||

FSM Vakıf Üniversitesi, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
FSM Vakıf Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@FSM:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.