• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Fakülteler / Faculties
  • Eğitim Fakültesi / Faculty of Education
  • Eğitim Bilimleri Bölümü
  • Öğe Göster
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Fakülteler / Faculties
  • Eğitim Fakültesi / Faculty of Education
  • Eğitim Bilimleri Bölümü
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

COVID-19 Pandemi Sürecinde Ortaya Çıkan Yeni Bir Kavram: Zoom Yorgunluğu

Thumbnail

Göster/Aç

Ana Makale (223.3Kb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2022

Yazar

Turgut, Tuğba
Okur, Sinan

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

TURGUT, Tuğba & Sinan OKUR. "COVID-19 Pandemi Sürecinde Ortaya Çıkan Yeni Bir Kavram: Zoom Yorgunluğu", İnsan & Toplum, (2022): 2-26.

Özet

COVID-19 nedeniyle tüm dünyada ilan edilen ve yaklaşık iki yıldır devam eden pandemi süreci, bireylerin hayatını derinden etkileyerek birçok yaşam alanında değişiklikler yaşanmasına sebep olmaktadır. Özellikle eğitim alanında yüz yüze eğitime ara verilerek uzaktan eğitime geçilmiş ve uzaktan eğitim süreci yaygınlaşarak pandeminin getirdiği hayatın yeni normali haline gelmiştir. Bu yeni normal içerisinde bireyler günlük hayatın büyük bir kısmını teknolojik aletlerin başında çevrim içi olarak geçirmeye başlamıştır. Her türlü aktiviteyi çevrim içi platformlar üzerinden gerçekleştiren bireylerin son zamanlarda sıklıkla Zoom uygulamasını kullandıkları ve Zoom’un bireylerin yaşamının önemli bir bileşeni olduğu belirlenmiştir. Bireylerin Zoom’da farklı sebepler ile günün büyük bir çoğunluğunu geçirmesi fiziksel, bilişsel ve psikolojik açıdan sorunların ortaya çıkmasına neden olmuştur. Aşırı, bilinçsiz ve kontrolsüz Zoom kullanımı sonucunda yaşanan tüm sorunlar alanyazında Zoom yorgunluğu olarak ifade edilmiştir. Bu çalışmada dijital çağın yeni problemi olarak görülen Zoom yorgunluğu kavramı, alanyazın çerçevesinde ele alınmaktadır. Özellikle Zoom yorgunluğu kavramının ortaya çıkışı, tanımlanması, temel sebepleri, biyolojik ve nöropsikolojik açıdan açıklanması ve bireyler üzerindeki etkileri ile bu etkilerin azaltılabilmesi için neler yapılması gerektiği detaylı olarak incelenmektedir. Güncel ve özgün bir konu olduğu düşünülen bu çalışmanın ulusal alanyazına önemli katkılar sağlayacağına inanılmaktadır.
 
The pandemic process, which has been announced all over the world due to COVID-19 and has been going on for about two year, has profoundly affected the lives of individuals, causing changes in many areas of life. Especially in the field of education, face-to-face education was suspended, and distance education was started, and the distance education process became widespread and became the new normal of life brought by the pandemic process. In this new normal, individuals have started to spend a large part of their daily life online in front of technological devices. It has been determined that individuals who carry out all kinds of activities through online platforms use the Zoom application most frequently and Zoom is an important component of the lives of individuals. The fact that individuals spend most of the day on Zoom for different reasons has led to the emergence of physical, cognitive and psychological problems. All the problems experienced as a result of excessive, unconscious and uncontrolled use of Zoom are expressed as Zoom fatigue in the literature. In this study, the concept of Zoom fatigue, which is seen as the new problem of the digital age, is discussed within the framework of the literature. In particular, the emergence of the concept of Zoom fatigue, the way it is defined, its basic causes, its biological and neuropsychological explanation, its effects on individuals and what should be done to reduce these effects are examined in detail. It is believed that this study, which is thought to be a current and original subject, will make significant contributions particularly to the national literature.
 

Kaynak

İnsan & Toplum

Bağlantı

https://insanvetoplum.org/online-first/m0661
https://hdl.handle.net/11352/4077

Koleksiyonlar

  • Eğitim Bilimleri Bölümü [90]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar / TR-Dizin Indexed Publications [587]
  • WOS İndeksli Yayınlar / WOS Indexed Publications [609]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@FSM

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber || Kütüphane || FSM Vakıf Üniversitesi || OAI-PMH ||

FSM Vakıf Üniversitesi, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
FSM Vakıf Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@FSM:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.