• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Fakülteler / Faculties
  • Mühendislik Fakültesi / Faculty of Engineering
  • İnşaat Mühendisliği Bölümü
  • Öğe Göster
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Fakülteler / Faculties
  • Mühendislik Fakültesi / Faculty of Engineering
  • İnşaat Mühendisliği Bölümü
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Evaluation of Vehicle Assignment Algorithms for Autonomous Mobility on Demand

Thumbnail

Göster/Aç

Konferans Öğesi (500.7Kb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess

Tarih

2022

Yazar

Goncu, Sadullah
Silgu, Mehmet Ali
Celikoglu, Hilmi Berk

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

GONCU, Sadullah, Mehmet Ali SİLGU & Hilmi Berk CELİKOGLU. "Evaluation of Vehicle Assignment Algorithms for Autonomous Mobility on Demand" 2022 IEEE Intelligent Vehicles Symposium (IV), (2022).

Özet

The term “Mobility” is gaining new perspectives. Due to the paradigm shift driven by information technologies and autonomous vehicles, on-demand mobility services have experienced significant growth. Operating such a service efficiently is a challenging task. Especially, assigning vehicles to customers plays a vital role in this regard. To meet a satisfactory level of service while keeping the operational costs to a minimum requires efficient assignment strategies. Work summarized in this paper utilizes several shared and nonshared assignment algorithms in order to propose a methodology to assess the effects on the overall system performance for an Autonomous Mobility on Demand system. Selected algorithms are tested in a theoretical network with real-world taxi data with the help of microscopic traffic simulation software Simulation of Urban Mobility. Simulation scenarios are generated for both varying demand levels and increasing fleet sizes. Results suggest that for high demand levels and small fleet sizes, shared algorithms outperform nonshared algorithms for every performance measure chosen: total vehicle kilometers traveled, the ratio of empty fleet kilometers, average passenger waiting time for pick up, and the number of customers served in a period.

Kaynak

2022 IEEE Intelligent Vehicles Symposium (IV)

Bağlantı

https://hdl.handle.net/11352/4159

Koleksiyonlar

  • İnşaat Mühendisliği Bölümü [136]
  • Scopus İndeksli Yayınlar / Scopus Indexed Publications [756]
  • WOS İndeksli Yayınlar / WOS Indexed Publications [661]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@FSM

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber || Kütüphane || FSM Vakıf Üniversitesi || OAI-PMH ||

FSM Vakıf Üniversitesi, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
FSM Vakıf Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@FSM:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.