• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • FSM Vakıf Üniversitesi Yayınları / Publications of FSM Vakif University
  • FSM İlmî Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi
  • Öğe Göster
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • FSM Vakıf Üniversitesi Yayınları / Publications of FSM Vakif University
  • FSM İlmî Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Popüler Kültür ve Tasarım İlişkisi Ekseninde “Piyasa” İçin Siyer/ Siyer Konulu Romanlar

Thumbnail

Göster/Aç

Ana makale (1.050Mb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2023

Yazar

Poyraz, Esra Fahriye

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

POYRAZ, Esra Fahriye. "Popüler Kültür ve Tasarım İlişkisi Ekseninde “Piyasa” İçin Siyer/ Siyer Konulu Romanlar." FSM İlmi Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi, 21 (2023): 107-128.

Özet

Popüler kültüre eklemleyerek ele aldığımız Hz. Peygamber’in hayatını konu edinen romanlarda tasarımı oluşturan görsel ve yazınsal öğeler, kitabı bir tüketim nesnesi haline getirirken aynı zamanda siyeri de kitle kültürü içinde metalaştırmaktadır. İlahiyattan iktisada ev hanımlığından akademisyenliğe ve hatta popüler roman yazarlarına kadar oldukça geniş yelpazedeki farklı sınıf ve mesleklere mensup siyer konulu roman yazarlarının tasarımı, bir propaganda malzemesi haline getirdiği görülmüştür. Ayrıca kadın yazını içerisinde ele aldığımız hanım sahabe romanlarında, cinsiyete dayalı tasarım unsurlarının kullanılarak siyerin kadın okuyucular nezdinde tüketim unsuru haline getirildiğini müşahede etmekteyiz. Tarihi romanlardan biyografik romanlara, kadın romancıların elinde yeniden tüketilen/üretilen hanım sahabe romanlarına kadar siyer konulu romanlar, tasarım ve tipografi unsurları itibariyle siyeri, ısmarlama tüketim kalıbı içinde ticarileştirerek popüler kültür kodlarını yansıtan ortak bir görüntü vermektedirler.
 
By adding it to popular culture, The Prophet and literary elements that make up the design in the novels about the life of the Prophet make the book an object of consumption, while at the same time commodifying the sirah within the mass culture. It has been seen that writer of sirah-themed novels belonging to a wide range of different classes and professions, from theology to economics, from housewives to academics and even popular novelists, have turned the design into propaganda material. In addition, we observe that in the female companion novels that we deal with in women’s literature, the sirah is made into a consumption element by female readers by using gender-based design elements. From historical novels to biographical novels, to the sahabe women novels that are re-consumed/produced by female novelists, sirah novels give a common image reflecting popular culture codes by commercializing sirah in terms of design and typographical elements in a bespoke consumption pattern.
 

Kaynak

FSM İlmî Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi

Sayı

21

Bağlantı

https://dergi.fsm.edu.tr/index.php/ia/article/view/1121
https://hdl.handle.net/11352/4575

Koleksiyonlar

  • FSM İlmî Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi [539]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@FSM

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber || Kütüphane || FSM Vakıf Üniversitesi || OAI-PMH ||

FSM Vakıf Üniversitesi, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
FSM Vakıf Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@FSM:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.