• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Fakülteler / Faculties
  • Mühendislik Fakültesi / Faculty of Engineering
  • İnşaat Mühendisliği Bölümü
  • Öğe Göster
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Fakülteler / Faculties
  • Mühendislik Fakültesi / Faculty of Engineering
  • İnşaat Mühendisliği Bölümü
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

A Bi-Objective Traffic Signal Optimization Model for Mixed Traffic Concerning Pedestrian Delays

Thumbnail

Göster/Aç

Ana Makale (1001.Kb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2024

Yazar

Akyol, Görkem
Silgu, Mehmet Ali
Çelikoğlu, Hilmi Berk
Göncü, Sadullah

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

AKYOL, Görkem, Mehmet Ali SİLGU, Sadullah GÖNCÜ & Hilmi Berk ÇELİKOĞLU. "A Bi-Objective Traffic Signal Optimization Model for Mixed Traffic Concerning Pedestrian Delays". Transportation Research Procedia, 78 (2024): 182-189.

Özet

Urban traffic networks suffer in numerous ways from traffic congestion. Some of these adverse effects are increased travel times of cars, buses, bicycle users, pedestrians etc., with the addition of excessive greenhouse gas emissions. Transportation engineers and policy makers try to improve the quality of urban transportation systems by developing projects to enhance the pedestrian experience, reduce private car usage, reduce total time spent in the network through different control strategies, and diminish the detrimental effects. In this context, this study takes Connected and Automated Vehicles (CAVs) and pedestrians into account at signal-controlled intersections. A novel intersection signal control optimization methodology that incorporates pedestrian delays and vehicular emissions from CAVs is presented. Non-dominated sorting genetic algorithm-II is utilized to solve the multiobjective optimization problem. For the emission calculations, the MOVES3 emission model is utilized. The proposed framework is tested on real-world case study. Simulation experiments showed major improvements in pedestrian delays and lower emissions.

Kaynak

Transportation Research Procedia

Cilt

78

Bağlantı

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2352146524000772
https://hdl.handle.net/11352/4879

Koleksiyonlar

  • İnşaat Mühendisliği Bölümü [136]
  • Scopus İndeksli Yayınlar / Scopus Indexed Publications [756]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@FSM

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber || Kütüphane || FSM Vakıf Üniversitesi || OAI-PMH ||

FSM Vakıf Üniversitesi, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
FSM Vakıf Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@FSM:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.