• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Fakülteler / Faculties
  • Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi / Faculty of Arts, Design and Architecture
  • Mimarlık Bölümü
  • Öğe Göster
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Fakülteler / Faculties
  • Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi / Faculty of Arts, Design and Architecture
  • Mimarlık Bölümü
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Edward Scissorhands and the Realities of Suburbia for an Extraordinary Body

Thumbnail

Göster/Aç

Kitap Bölümü (1.311Mb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess

Tarih

2024

Yazar

Köseoğlu, Emine

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

KÖSEOĞLU, Emine. "Edward Scissorhands and the Realities of Suburbia for an Extraordinary Body". Architecture in Cinema, (2024): 391-397.

Özet

Spatial perception is the process of receiving information from stimuli and transforming it into rneaningful experiences of the built environment. The interaction of the sensing body and the perceived thing plays an important role in this process. The body leads to the n1echanis1ns of the mind as the subjective side of the process, whereas the physical and sensory objects of the outer world fonn the spatial part of the interaction. This study ai1ns to express a rereading of the extraordinary perceptual realities of suburbia in Edward Scissorhands in which the protagonist is struggling with extraordinary bui lt and social environmental clusters. The director "fim Burton successfully reflects the hidden perceptual realities of suburbia within its apparent characteristic physical features in an uneasy manner, which is raised by the survival of an extraordinary individual who fell into a suburbia seeming normal at first sight. During the study, first, the structure and story of the film are presented, then some conceptual perspectives such as body space perception are explained, and then some rereading of the film towards these perspectives is reflected. A subtle figuration of psycho-social conflicts is pictured successfully in the movie using the physical environment within its contrast and emphasis. It can be concluded that the dramatic lonel iness of Edward is emphasized by the Gothic and dark house at the end of the street, whereas the superficial and apparent purity of the suburban society is represented by the basic forms and soft colors of the architectural and urban environment.

Kaynak

Architecture in Cinema

Bağlantı

https://hdl.handle.net/11352/5000

Koleksiyonlar

  • Mimarlık Bölümü [152]
  • Scopus İndeksli Yayınlar / Scopus Indexed Publications [756]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@FSM

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber || Kütüphane || FSM Vakıf Üniversitesi || OAI-PMH ||

FSM Vakıf Üniversitesi, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
FSM Vakıf Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@FSM:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.