• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • FSM Vakıf Üniversitesi Yayınları / Publications of FSM Vakif University
  • Mecelletü Külliyyeti’l-Ulumi’l-İslamiyye - Camiatü’s-Sultan Muhammedi’l-Fatih el-Vakfiyye
  • Öğe Göster
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • FSM Vakıf Üniversitesi Yayınları / Publications of FSM Vakif University
  • Mecelletü Külliyyeti’l-Ulumi’l-İslamiyye - Camiatü’s-Sultan Muhammedi’l-Fatih el-Vakfiyye
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

إيجابَياّتُ تدريسِ علومِ الحديث باللغة العربَيةّ والعقباتُ التي يواجهها الأساتذة والطلَاّبُ غير العربِ في ذلك

Thumbnail

Göster/Aç

Ana Makale (1.427Mb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2022

Yazar

Kutlay, Halil İbrahim

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

KUTLAY, Halil İbrahim. "إيجابَياّتُ تدريسِ علومِ الحديث باللغة العربَيةّ والعقباتُ التي يواجهها الأساتذة والطلَاّبُ غير العربِ في ذلك". Mecelletü Külliyyeti’l-Ulumi’l-İslamiyye, 6 (2022): 178-195.

Özet

أهميَّة اللغة العربيَّةِ تنبع من أنَّها لغةُ كتابِ الله ونبيِّنا الكريم، وأنَّها المفتاحُ إلى العلوم الإساميَّة؛ فقد نصَّ علماءُ الحديث على أهميَّة الكتابة الصحيحة للأحاديثِ، ولا يمكِن التخلُّص ل من كثرة اللحنِ فيها إ اَّ عن طريق ممارسةٍ لغويَّةٍ مستمرَّةٍ. ل ولكن هناك حواجزُ يواجهها الطلبةُ غير العرب، مثل: اعتقادهم بصعوبة اللغة، واستخدامُ طرقٍ غيرِ تربويَّةٍ. ففي المقال توضيحُ العقباتِ والمقترحاتِ العمليَّة.
 
Arap Dilinin önemi, bu dilin Allah’ın Kitabının ve Peygamberinin dili, İslâmî İlimlerin anahtarı olması gibi özelliklerinden kaynaklanır. Hadis alimleri hadislerin doğru okunması ve doğru yazılmasının önemini vurgulamışlardır. Hadislerdeki dil hatalarından korunma için Arap Diliyle eğitimin sürekliliği gereklidir. Ancak bu konuda Arap olmayan talebelerin karşılaştıkları bazı problemler bulunmaktadır. Öğrenciler arasında Arap Dilinin zor olduğu şeklindekiİ yaygın inanç ve Arap Dili öğretiminde pedagojik olmayan metotların uygulanması bu engellerdendir. Bu makalede Arap olmayan öğrencilerin karşılaştıkları engeller ve bunları aşmak için gerekli öneriler sunulmaktadır.
 
The importance of the Arabic language stems from the fact that it is the language of the Book of Allah and the language of His Prophet and is the key to Islamic Sciences. The scholars of Hadith terminology have emphasized the importance of reading and writing the hadiths correctly. Protection from language mistakes in hadiths can only be possible by teaching Hadith Sciences in Arabic language. For this, the continuity of education in the Arabic language is a necessity. However, there are some obstacles and problems faced by non-Arab students in this regard. The widespread belief that the Arabic Language is difficult is one of the psychological barriers. Although the application of non-pedagogical methods that make it difficult to learn this language In this article, the obstacles faced by teachers and non-Arab students are explained and necessary suggestions are presented to overcome them.
 

Kaynak

Mecelletü Külliyyeti’l-Ulumi’l-İslamiyye

Sayı

6

Bağlantı

https://hdl.handle.net/11352/5098

Koleksiyonlar

  • Mecelletü Külliyyeti’l-Ulumi’l-İslamiyye - Camiatü’s-Sultan Muhammedi’l-Fatih el-Vakfiyye [106]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@FSM

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber || Kütüphane || FSM Vakıf Üniversitesi || OAI-PMH ||

FSM Vakıf Üniversitesi, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
FSM Vakıf Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@FSM:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.