• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Meslek Yüksekokulları / Vocational Schools
  • Meslek Yüksekokulu / Vocational School
  • Öğe Göster
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Meslek Yüksekokulları / Vocational Schools
  • Meslek Yüksekokulu / Vocational School
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The Impact of the News on Children and Children’s Perception of the News

Thumbnail

Göster/Aç

Ana Makale (479.4Kb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2024

Yazar

Akyüz, Mehmet Hanifi
Özmen, Meryem
Polatlar, Duygu Yalman

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

AKYÜZ, Mehmet Hanifi, Meryem ÖZMEN & Duygu Yalman POLATLAR. "The Impact of the News on Children and Children’s Perception of the News". Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 45 (2024): 57-75.

Özet

The research aims to examine the impact of watching the news on children in line with the answers received from them. In the research conducted in the phenomenological design, interviews were conducted through a semi-structured interview form created by getting expert opinion. The data obtained after the interviews with 105 children between the ages of 6 and 8 were analyzed with the descriptive analysis method. Consistent with the purpose of the research, the following themes were obtained from the data: "the purpose of the news", "the meaning of the news", "the emotional impact of the news" and "the news and the family". As a result of the research, it has been concluded that the news has a positive purpose but a negative meaning for most of the children, the color that attracts attention is red, the news that makes children sad is more, and the families watch the news unresponsively. The research provides significant clues for researchers, educators and families working on media literacy and child development.
 
Araştırma haber izlemenin çocuklar üzerindeki etkilerini çocuklardan alınan cevaplar doğrultusunda incelemeyi amaçlamaktadır. Fenomenolojik desende yürütülen araştırmada, uzman görüşü alınarak oluşturulan yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla görüşmeler yapılmıştır. 6-8 yaş arasındaki 105 çocuk ile yapılan görüşmeler sonrasında elde edilen veriler betimsel analiz yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırmanın amacıyla tutarlı olacak şekilde verilerden şu temalar elde edilmiştir: “Haberin amacı”, “haberin anlamı”, “haberin duygusal etkisi” ve “haber ve aile”. Araştırmacıların birbirinden bağımsız olarak yapmış oldukları her temaya ait kategoriyi temsil edecek kodlamalar arasında iç tutarlılığı belirlemek için Miles ve Huberman modeli kullanılarak güvenirlik analizi yapılmıştır. Araştırma sonucunda çocukların çoğunluğu için haberlerin olumlu bir amaç ama olumsuz anlam taşıdığı, dikkat çeken rengin kırmızı olduğu, üzen haberlerin daha fazla olduğu, ailelerin haberleri tepkisiz bir şekilde izlediği sonucuna ulaşılmıştır. Araştırma, medya okuryazarlığı ve çocuk gelişimi konularında çalışmalar yürüten araştırmacılara, eğitimcilere ve ailelere yönelik önemli ipuçları sağlamaktadır.
 

Kaynak

Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi

Cilt

45

Bağlantı

https://dergipark.org.tr/en/pub/akil/issue/86546/1426450
https://hdl.handle.net/11352/5235

Koleksiyonlar

  • Meslek Yüksekokulu / Vocational School [29]
  • Temel Eğitim Bölümü [18]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar / TR-Dizin Indexed Publications [587]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@FSM

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber || Kütüphane || FSM Vakıf Üniversitesi || OAI-PMH ||

FSM Vakıf Üniversitesi, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
FSM Vakıf Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@FSM:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.