• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Fakülteler / Faculties
  • Eğitim Fakültesi / Faculty of Education
  • Eğitim Bilimleri Bölümü
  • Öğe Göster
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Fakülteler / Faculties
  • Eğitim Fakültesi / Faculty of Education
  • Eğitim Bilimleri Bölümü
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sustainable Education and Degrowth: International Trends

Thumbnail

Göster/Aç

Ana Makale (630.3Kb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2025

Yazar

Kılıç, Gülenay Nagihan
Kocabaş, İbrahim

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

KILIÇ, Gülenay Nagihan & İbrahim KOCABAŞ. "Sustainable Education and Degrowth: International Trends". Discover Sustainability, 6.491 (2025): 1-11.

Özet

In the twenty-first century, sustainability has become a critical concept in addressing economic, social, and environmental challenges. Within this context, education plays a pivotal role in raising awareness and fostering action toward a more sustainable future. However, mainstream approaches to sustainabilty have been criticized for perpetuating economic growth paradigms, prompting the need for alternative perspectives. Degrowth, an emerging concept, seeks to redefine sustainability by prioritizing ecological responsibility, social justice, and equity. This study employs a bibliometric analysis of publications indexed in the Web of Science (WoS) database between 2012 and 2025 to examine how sustainability and degrowth intersect within the academic discourse. The findings reveal dominant trends, thematic evolutions, and research gaps in the literature, highlighting the necessity of interdisciplinary approaches to align educational policies with degrowth principles. Moreover, this study underscores the importance of embedding degrowth-oriented values into educational practices to promote a more equitable and ecologically conscious future.

Kaynak

Discover Sustainability

Cilt

6

Sayı

491

Bağlantı

https://link.springer.com/article/10.1007/s43621-025-01347-x
https://hdl.handle.net/11352/5318

Koleksiyonlar

  • Eğitim Bilimleri Bölümü [90]
  • WOS İndeksli Yayınlar / WOS Indexed Publications [609]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@FSM

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber || Kütüphane || FSM Vakıf Üniversitesi || OAI-PMH ||

FSM Vakıf Üniversitesi, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
FSM Vakıf Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@FSM:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.