• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Meslek Yüksekokulları / Vocational Schools
  • Meslek Yüksekokulu / Vocational School
  • Öğe Göster
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Meslek Yüksekokulları / Vocational Schools
  • Meslek Yüksekokulu / Vocational School
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Experiences of Bullying Among Special Needs Students in Inclusion Classrooms: A Literature Review

Thumbnail

Göster/Aç

Ana Makale (220.0Kb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess

Tarih

2025

Yazar

Özdemir, Sümeyra

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

ÖZDEMİR, Sümeyra. "Experiences of Bullying Among Special Needs Students in Inclusion Classrooms: A Literature Review". International Journal of Environmental Sciences, 11.13 (2025): 172-177.

Özet

Bullying is a significant negative experience impacting students across all educational levels. Institutions such as the Ministry of National Education (MoNE), NGOs, and educational organizations have conducted extensive research and interventions focusing on social-emotional development. Despite existing anti-bullying educational programs, stronger societal awareness policies are required. Special needs students encounter compounded disadvantages, specifically social isolation and educational barriers, increasing their vulnerability to bullying. This systematic literature review examines statistical risk factors of bullying among special needs students in inclusive classrooms, critically analyzes international and national research on bullying experiences, and explores academic, psychological, and social impacts of bullying. The synthesis includes effective prevention and intervention strategies, concluding with targeted recommendations for policy and practice implications.

Kaynak

International Journal of Environmental Sciences

Cilt

11

Sayı

13

Bağlantı

https://hdl.handle.net/11352/5364

Koleksiyonlar

  • Meslek Yüksekokulu / Vocational School [29]
  • Scopus İndeksli Yayınlar / Scopus Indexed Publications [669]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@FSM

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber || Kütüphane || FSM Vakıf Üniversitesi || OAI-PMH ||

FSM Vakıf Üniversitesi, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
FSM Vakıf Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@FSM:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.