• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Enstitüler / Institutes
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Institute of Postgraduate Education
  • Öğe Göster
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Enstitüler / Institutes
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Institute of Postgraduate Education
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Üniversite Öğrencilerinin Flört Kaygısı Düzeylerinin Çocukluk Dönemi Örselenme Yaşantıları Tarafından Yordanması

Thumbnail

Göster/Aç

Yüksek Lisans Tezi (1.623Mb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2024

Yazar

Erkek, Ahsen

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

ERKEK, Ahsen, Üniversite Öğrencilerinin Flört Kaygısı Düzeylerinin Çocukluk Dönemi Örselenme Yaşantıları Tarafından Yordanması, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Programı, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul 2024.

Özet

Flört kaygısı; temelde karşı cinsten kaçınma, uzun vadeli ilişki yaşayabilecek bir partner bulmada zorluk olarak tanımlanmaktadır. Çocukluk dönemi örselenme yaşantıları gelecekte flört ilişkilerini etkileyip flört kaygısı olarak adlandırılan problemin görülmesine neden olabilmektedir. Üniversite öğrencilerinin flört kaygısı düzeylerinin çocukluk dönemi örselenme yaşantıları tarafından yordanmasını incelemek ruhsal sağlığın korunması, yaşantıların düzenlenmesi, erken müdahale açısından önem arz etmektedir. Literatürde daha çok ergen olarak kabul edilen gruplar için flört kaygısı araştırılmış ve bu gruba yönelik ölçekler kullanılmış, bu gruplar için çocukluk dönemindeki örselenme yaşantılarının yordanması çeşitli değişkenler açısından incelenmiştir. Araştırmanın amacını üniversite öğrencilerinin flört kaygısı düzeylerinin çocukluk dönemi örselenme yaşantıları tarafından yordanması oluşturmaktadır. Bu araştırma Doğu Anadolu’daki bir ilde var olan devlet üniversitesinde çeşitli bölümlerde öğrenim gören 369 üniversite öğrencisi üzerinden gerçekleştirilmiştir. Bu araştırma nicel yöntem kullanılarak tarama deseniyle yapılmıştır. Araştırma grubu basit rastgele örnekleme yöntemiyle oluşturulmuştur. Veri toplama aracı olarak Flört Kaygısı Ölçeği ve Çocukluk Dönemi Örselenme Yaşantıları Ölçeği Kısa Formu kullanılmıştır. Araştırmada flört kaygısının cinsiyet, flört durumu, anne babanın birliktelik durumu açısından farklılaşıp farklılaşmadığını Bağımsız Örneklemler İçin t Testi ile analiz edilmiştir. Flört kaygısının yaş, sınıf düzeyi, algılanan sosyoekonomik düzey, anne eğitim durumu, baba eğitim durumu, kardeş sayısı açısından farklılaşıp farklılaşmadığı Tek Yönlü ANOVA ile incelenmiştir. “Üniversite Öğrencilerinin Flört Kaygısı Düzeylerinin Çocukluk Dönemi Örselenme Yaşantıları Tarafından Yordanması”nı belirlemek için Çoklu Regresyon Analizi yapılmıştır. Araştırmanın bulgulara göre cinsiyet, flörtün olup olmaması, algılanan sosyoekonomik düzey, çocukluk dönemi örselenme yaşantıları değişkenleri birlikte flört kaygısı düzeyleri ile yüksek düzeyde ve anlamlı bir ilişki vermektedir.
 
Dating anxiety is basically defined as avoidance of the opposite sex and difficulty in finding a partner who can have a long-term relationship. Childhood abuse experiences may affect dating relationships in the future and cause the problem called dating anxiety. Examining the prediction of dating anxiety levels of university students by childhood abuse experiences is important in terms of protecting mental health, organizing experiences, and early intervention. In the literature, dating anxiety has been investigated for groups considered as adolescents and scales for this group have been used, and the prediction of childhood abuse experiences for these groups has been examined in terms of various variables. The aim of this study is to predict the dating anxiety levels of university students by childhood abuse experiences. This study was conducted on 369 university students studying in various departments at a state university in a province in Eastern Anatolia. This research was conducted with a survey design using quantitative method. The research group was formed by simple random sampling method. The Dating Anxiety Scale and Childhood Abuse Experiences Scale Short Form were used as data collection tools. In the study, whether dating anxiety differed in terms of gender, dating status, and parents' relationship status was analyzed with Independent Samples t Test. Whether dating anxiety differs in terms of age, grade level, perceived socioeconomic level, mother's education level, father's education level, and number of siblings was analyzed by One-Way ANOVA. Multiple Regression Analysis was conducted to determine the "Prediction of University Students' Dating Anxiety Levels by Childhood Abuse Experiences". According to the findings of the study, gender, whether there is dating or not, perceived socioeconomic level, and childhood abuse experiences variables together show a high and significant relationship with dating anxiety levels.
 

Bağlantı

https://hdl.handle.net/11352/5400

Koleksiyonlar

  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Institute of Postgraduate Education [1093]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@FSM

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber || Kütüphane || FSM Vakıf Üniversitesi || OAI-PMH ||

FSM Vakıf Üniversitesi, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
FSM Vakıf Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@FSM:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.