• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Enstitüler / Institutes
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Institute of Postgraduate Education
  • Öğe Göster
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Enstitüler / Institutes
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Institute of Postgraduate Education
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Yazma Becerisine Yönelik Web Tabanlı Uygulamalar ile İlgili Öğrenci Görüşleri

Thumbnail

Göster/Aç

Yüksek Lisans Tezi (3.757Mb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2023

Yazar

Abalı, Özlem

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

ABALI, Özlem, Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Yazma Becerisine Yönelik Web Tabanlı Uygulamalar ile İlgili Öğrenci Görüşleri, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı Yabancılara Türkçe Öğretimi Programı, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul 2023.

Özet

Yabancılara Türkçe öğretiminde kazandırılmak istenen dört temel beceriden biri olan yazma becerisi, öğreticiler ve öğrenciler için zorlanılan bir beceri olmaktadır. Özellikle son yıllarda yazma alışkanlıklarımızın değişmesi ve teknoloji kullanımın hayatımızda geniş bir yer kaplamasıyla birlikte teknoloji ile yazma becerisinin birbirine entegre edilmesi önem arz etmektedir. Yeni binyılda öğrenci profili de değişmekte bu nedenle bu yeni profildeki öğrencinin ihtiyaçlarına yönelik bir öğretim sistemi benimsenmesi gerekmektedir. Web tabanlı uygulamalar, Türkçe öğretiminde yazma becerilerinin gelişiminde öğreticiler tarafından rahatlıkla kullanılabilecek araçlardan olup bu çalışmada bu araçların öğrencilerin yazma becerisine olan katkısı değerlendirilerek bu bağlamda öğrenci görüşlerine yer verilecektir. Bu çalışmada, yazma becerisinin kazandırılması noktasında seçili bazı web araçlarının yabancı dil olarak Türkçe öğrenenlerin yazma becerisi kazanımı bağlamında akademik başarısına olumlu bir etki yapıp yapmadığı incelenmiştir. Çalışmanın başında geniş bir alan olarak yabancılara Türkçe öğretimi hakkında bilgi verilmiş, kullanılan web araçları tanıtılmış, 2022-2023 eğitim öğretim yılında Süleyman Demirel Üniversitesi Türkçe Öğretimi Uygulama ve Araştırma Merkezinde B2 seviyesinde eğitim alamaya devam eden 34 yabancı öğrenciyle 6 hafta içinde gerçekleştirilen araştırma ile “yabancılara Türkçe Öğretiminde Web2.0 araçlarının, öğrencilerin yazılı anlatım becerisine etkisi bağlamında öğrenci görüşlerine yer verilmiştir. Eğitim bilimleri alanına dair yapılan araştırmalarda en yaygın biçimde kullanılan yöntem olan ön test- son test kontrol gruplu açımlayıcı sıralı karma desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunda Süleyman Demirel Üniversitesi bünyesinde bulunan Türkçe Öğretimi Uygulama ve Araştırma Merkezinde B2 seviyesinde öğrenim gören 34 öğrenci yer almaktadır. Çalışmada yer alan deney ve kontrol grubu olarak ayrılan iki farklı sınıftaki öğrencilerin yazma becerisi ölçülmüştür. Bu çalışmada öğrencilerle yapılan uygulamaların nicel analizleri XLSTAT programı kullanılarak yapılmıştır. Ön test ve son test ölçümü neticesinde ortaya çıkan değerlerinin normal dağılıma uygunluğu incelenmiş örnek hacminin düşüklüğü sebebiyle ShapiroWilk testi istatistikler sonuçları esas alınmıştır. Bu çalışma neticesinde deney gurubu bakımından her ne kadar istatistiki olarak anlamlı bir farklılık oluşmasa da web araçların yeni binyıl öğrencilerin yazma alışkanlıklarıyla uyumlu olduğu ve yazma becerisine olumlu katkı sağladığı gözlemlenmiştir. Öte yandan bu nicel veriler ışığında yapılan nitel değerlendirme ile de deney grubu öğrencilerinin görüşlerine başvurulmuştur. Öğrencilerin görüşlerinin değerlendirmesi bağlamında içerik analizi MAXQDA programı kullanılarak yapılmıştır. Bu analiz neticesinde de web araçlarının yazma becerisine olumlu katkısı bulunduğu tespit edilmiştir.
 
Writing skill, which is one of the four basic skills that are desired to be acquired in teaching Turkish to foreigners, is a difficult skill for instructors and students. Especially in recent years, as our writing habits have changed and the use of technology has taken up a large place in our lives, it is important to integrate technology and writing skills. The student profile is also changing in the new millennium, so an education system that meets the needs of the student in this new profile must be adopted. Web-based applications are tools that can be easily used by instructors in the development of writing skills in teaching Turkish, and in this study, the contribution of these tools to students' writing skills will be evaluated and student opinions will be included in this context. In this study, it was examined whether some selected web tools had a positive impact on the academic success of students learning Turkish as a foreign language in terms of gaining writing skills. At the beginning of the study, information was given about teaching Turkish to foreigners as a broad field, the web tools used were introduced, and the research carried out within 6 weeks with 34 foreign students who continued to receive education at the B2 level at Süleyman Demirel University Turkish Teaching Application and Research Center in the 2022-2023 academic year. Student opinions are included in the context of the effect of Web2.0 tools in Turkish Language Teaching on students' written expression skills. Exploratory sequential mixed design with pretest-posttest control group, which is the most widely used method in research in the field of educational sciences, was used. The study group of the research includes 34 students studying at B2 level at the Turkish Language Teaching Application and Research Center within Süleyman Demirel University. The writing skills of students in two different classes, divided into experimental and control groups, were measured in the study. In this study, quantitative analyzes of the applications made with students were made using the XLSTAT program. The suitability of the values resulting from the pre-test and post-test measurements to normal distribution was examined, and due to the low sample volume, ShapiroWilk test statistics results were taken as basis. As a result of this study, although there was no statistically significant difference in the experimental group, it was observed that web tools were compatible with the writing habits of new millennium students and contributed positively to their writing skills. On the other hand, the opinions of the experimental group students were consulted with the qualitative evaluation made in the light of these quantitative data. In the context of evaluating students' opinions, content analysis was carried out using the MAXQDA program. As a result of this analysis, it was determined that web tools had a positive contribution to writing skills.
 

Bağlantı

https://hdl.handle.net/11352/5468

Koleksiyonlar

  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Institute of Postgraduate Education [1093]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@FSM

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber || Kütüphane || FSM Vakıf Üniversitesi || OAI-PMH ||

FSM Vakıf Üniversitesi, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
FSM Vakıf Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@FSM:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.