• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Enstitüler / Institutes
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Institute of Postgraduate Education
  • Öğe Göster
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Enstitüler / Institutes
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Institute of Postgraduate Education
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

5-6 Yaşlarındaki Çocuklarda Bağlanma ile Anksiyete Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

Thumbnail

Göster/Aç

Yüksek Lisans Tezi (2.818Mb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2023

Yazar

Buldan, Kevser Şahin

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

BULDAN, Kevser Şahin, 5-6 Yaşlarındaki Çocuklarda Bağlanma ile Anksiyete Arasındaki İlişkinin İncelenmesi, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Temel Eğitim Anabilim Dalı Okul Öncesi Eğitimi Programı, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul 2023.

Özet

Bu araştırma, 5-6 yaş grubu çocukların bağlanma ve anksiyete durumlarının, ebeveyn ve çocukların demografik özelliklerine göre anlamlı farklılık gösterip göstermediğini ortaya koymak ve bağlanma ile anksiyete arasındaki ilişkiyi ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden biri olan ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu İstanbul ili Sarıyer ilçesindeki iki devlet okulunda okul öncesi eğitime devam eden, ölçüt örnekleme yöntemiyle seçilen 5-6 yaş arası 43 çocuk oluşturmuştur. Veriler Demografik Bilgi Formu, TOBAH bağlanma ölçeği ve Okul Öncesi Çocuklar İçin Anksiyete Ölçeği Ebeveyn Formu kullanılarak toplanmıştır. Verilerin analizinde bağımsız grup t testi, ANOVA ve Pearson Spearman Korelasyon analizi kullanıldı. Araştırmanın bulgularına göre çocukların bağlanma puan ortalamaları çocukların cinsiyetine, yaşına, kardeş sayısına, annenin yaşına, mesleğine, eğitim düzeyine, babanın yaşına, mesleğine, eğitim düzeyine ve ebeveynlerin yaşam durumuna göre anlamlı bir farklılık göstermemektedir. Yine çocukların anksiyete düzeyleri cinsiyet ve yaşlarına göre anlamlı farklılık gösterirken kardeş sayısı, anne-babanın yaşı, mesleği, eğitim düzeyi ve birlikte yaşama durumuna göre anlamlı bir farklılık bulunamamıştır. Ayrıca çocukların bağlanma düzeyleri ile anksiyete düzeyleri arasında anlamlı bir ilişki bulunamamıştır.
 
This research was conducted to reveal whether the attachment and anxiety states of 5-6 year old children differ significantly according to the demographic characteristics of parents and children and to reveal the relationship between attachment and anxiety. The relational screening model, one of the quantitative research methods, was used in the research. The study group of the research consisted of 43 children aged 5-6 who were selected by criterion sampling method and were attending pre-school education in two public schools in Sarıyer district of Istanbul. Data were collected using the Demographic Information Form, TOBAH attachment scale and the Anxiety Scale for Preschool Children Parent Form. Independent group t test, ANOVA and Pearson Spearman Correlation analysis were used to analyze the data. According to the findings of the research, children's attachment score averages do not show a significant difference according to the children's gender, age, number of siblings, mother's age, profession, education level, father's age, profession, education level and parents' living situation. Again, while children's anxiety levels showed significant differences according to their gender and age, no significant difference was found according to the number of siblings, parents' age, profession, education level and cohabitation status. Additionally, no significant relationship was found between children's attachment levels and anxiety levels.
 

Bağlantı

https://hdl.handle.net/11352/5500

Koleksiyonlar

  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Institute of Postgraduate Education [1093]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@FSM

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber || Kütüphane || FSM Vakıf Üniversitesi || OAI-PMH ||

FSM Vakıf Üniversitesi, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
FSM Vakıf Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@FSM:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.