• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Enstitüler / Institutes
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Institute of Postgraduate Education
  • Öğe Göster
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Enstitüler / Institutes
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Institute of Postgraduate Education
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

التوجيهات النحوية والصرفية والبلاغية في سورة الأعرا ف

Thumbnail

Göster/Aç

Yüksek Lisans Tezi (4.423Mb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2023

Yazar

Aljanabi, Abdullah

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

ALJANABI, Abdullah, التوجيهات النحوية والصرفية والبلاغية في سورة الأعرا ف, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Temel İslâm Bilimleri Anabilim Dalı Temel İslâm Bilimleri Arapça Programı, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul 2023.

Özet

إ ن هذه الدراسة الموسومة ب: )التوجيهات النحوية والصرفية والبلاغية في سورة الأعراف( التي تناولت التوجيهات النحوية والصرفية والبلاغية في سورة الأعراف، وبيان طرق توجيهها من ناحية النحو والصرف والبلاغة، إضافة إلى الإحاطة بالقراءات القرآنية الواردة في هذا المجال. ولا يخفى على ذي لُبٍّ أنَّ علم التوجيه يرتبطُ ارتباطاً وثيقاً بعلم القراءات والنحو والصرف والبلاغة ونحوها، لذا سيبينُ الباحثُ جانباً من الفوائد التي تنتجُ عن هذا التَّوجيه من تعدد القراءات، مع الكشف عن واقع التوجيهات، وسبل الاستفادة منها في مجال التفسير، والنحو، والصرف، والبلاغة، كونها تعدُّ مصدراً من مصادر الاستشهاد في تفسير كتاب الله. والمهم في هذه الرسالة أنَّ الباحث سيساهم في خدمة علم التوجيه، الذي اصطبغ بالصبغة التطبيقية دون التأصيليَّة، بخلاف العلوم الأخرى التي لها أصولٌ تجمعها، وقد استعان الباحث بتطبيقات وأمثلة من خلال القراءات العشرية المتواترة وجعل سورة الأعراف نموذجاً.
 
Kıraat bilimine yönelik teorik açıdan rehberlik planı hazırlama amacıyla uzun süren çalışmalar ve plan üzerinde uzun düşünme neticesinde araştırmacı aşağıdaki sonuçlara ulaştı: (A'raf Suresi'ne yönelik nahiv, sarf ve belagat yönlerine özgün çalışma) başlıklı bu çalışma, A'raf Suresi'ndeki nahiv, sarf ve belagat yönlerini ele alan ve bu alanda yer alan Kur'an kıraatlerini kapsamanın yanı sıra nahiv, sarf ve belagat açısından bunları yönlendirmenin yöntemlerini açıklamayı hedeflemiştir. Rehberlik, kıraat, nahiv, sarf, belagat ve benzeri bilimlerle yakından bağlantılıdır. Dolayısıyla araştırmacı, bir kaynak olarak kabul edilen bu rehberliğin hakikatini ve Allah’ın Kitabı’nın tefsirinde kaynak kabul edilen tefsir, nahiv, sarf ve belagat alanında ondan faydalanmanın yollarını ortaya koymakla beraber, bu rehberliğin çoklu kıraatlerden kaynaklanan bazı faydalarını da ortaya koyacaktır. Bu tezde önemli olan, ortak ilkeleri olan diğer bilimlerden farklı olarak temel olmaktan ziyade uygulamalı bir karaktere sahip olan rehberlik biliminin hizmetine araştırmacının katkı sunmasıdır.Araştırmacı, on kıraati sık sık okuyarak uygulama ve örnekler kullanmış ve (A’raf Suresi) örneklendirmiştir.
 
After long contemplations and close studies to draw up a theoretical guidance plan for the science of readings, the researcher came up with the following: This study, entitled: (THE GRAMMATICAL, MORPHOLOGICAL AND RHETORICAL COMMENTS IN SURAT AL-A’RAF ), that dealt with the grammatical, morphological, and rhetorical directions in Surat Al-A’raf and explained the ways of directing them in terms of grammar, morphology, and rhetoric, in addition to taking stock of the Qur’anic readings contained in this field. Guidance is closely linked to the science of lessons, grammar, morphology, rhetoric, and the like, so the researcher will show some of the benefits that result from this guidance of multiple readings while revealing the reality of the advice and ways to benefit from it in the field of interpretation, grammar, morphology, and rhetoric, as it is considered a source of citation in Interpretation of the Book of God, and what is essential in this thesis is that the researcher will contribute to serving the science of guidance, which has an applied character rather than an original one, unlike other sciences that have common principles. The researcher has used applications and examples through the frequent decimal readings and made (Surat Al-A’raf an example) .
 

Bağlantı

https://hdl.handle.net/11352/5521

Koleksiyonlar

  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Institute of Postgraduate Education [1093]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@FSM

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber || Kütüphane || FSM Vakıf Üniversitesi || OAI-PMH ||

FSM Vakıf Üniversitesi, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
FSM Vakıf Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@FSM:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.