Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBingöl, Tuğba Yılmaz
dc.contributor.authorBöge, Sude
dc.date.accessioned2025-09-03T13:42:55Z
dc.date.available2025-09-03T13:42:55Z
dc.date.issued2024en_US
dc.identifier.citationBÖGE, Sude, Çözüm Odaklı Kısa Süreli Yaklaşıma Dayalı Sosyal Beceri Psikoeğitim Programının Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Becerileri Üzerine Etkisi, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Rehberlik Ve Psikolojik Danışmanlık Programı, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul 2024.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11352/5534
dc.description.abstractBu çalışmada üniversite öğrencilerinin sosyal becerilerini arttıran bir programın geliştirilmesi ve bu programın üniversite öğrencilerinin sosyal beceri düzeylerine etkisinin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Çalışma grubunu ölçek sonuçlarına göre programa katılması uygun görülen, 9 deney ve 9 kontrol grubu olmak üzere toplamda 18 üniversite öğrencisi oluşturmaktadır. Programın etkililiğini ölçmek amacıyla veri toplama aracı olarak Sosyal Beceri Envanteri uygulanmıştır. Bu çalışmada çözüm odaklı kısa süreli yaklaşıma dayalı sosyal beceri psikoeğitim programın üniversite öğrencilerinin sosyal beceri düzeylerine etkisinin değerlendirilmesi amaçlandığından 2x2’lik (deney ve kontrol grupları / ön-test ve son-test) yarı deneysel desen kullanılmıştır. Çalışmanın deney ve kontrol gruplarına uygulanan ön-test ve son-test ölçümlerinden elde edilen veriler ANOVA tekniği ile test edilmiştir. Elde edilen bulgular sosyal beceriyi arttırmaya yönelik geliştirilen psikoeğitim programının deney grubunun sosyal beceri düzeyini arttırdığını göstermektedir. Çalışmanın bulgularından hareketle programın üniversite öğrencilerinin sosyal beceri düzeyleri üzerinde anlamlı bir etkisinin olduğunu göstermektedir. Elde edilen bulgular ve sonuçlardan yola çıkarak sosyal beceri ile ilgili alan yazında yapılan diğer psikoeğitim programları ile tartışılmış ve yapılacak olan çalışmalar için önerilere yer verilmiştir.en_US
dc.description.abstractThis study aims to develop a program that increases the social skills of university students and to determine the effect of this program on the social skill levels of university students. The study group consisted of 18 university students, 9 experimental and 9 control groups, who were deemed appropriate to participate in the program according to the results of the scale. Social Skills Inventory was used as a data collection tool to measure the effectiveness of the program. In this study, a 2x2 (experimental and control groups / pre-test and post-test) quasi experimental design was used since it was aimed to evaluate the effect of the social skills psychoeducation program based on solution-focused short-term approach on the social skills levels of university students. The data obtained from the pre-test and post-test measurements applied to the experimental and control groups of the study were tested with the ANOVA technique. The findings show that the psychoeducation program developed to increase social skills did increase the social skills level of the experimental group. Based on the findings of the study, it can be said that the program is effective in increasing the social skill levels of university students. Based on the findings and results obtained, other psychoeducation programs in the literature on social skills were discussed and suggestions were given for future studies.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherFatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÇözüm Odaklı Kısa Süreli Terapien_US
dc.subjectSosyal Becerien_US
dc.subjectPsikoeğitim Programıen_US
dc.subjectSolution-Focused Short-Term Therapyen_US
dc.subjectSocial Skillsen_US
dc.subjectPsychoeducation Programen_US
dc.titleÇözüm Odaklı Kısa Süreli Yaklaşıma Dayalı Sosyal Beceri Psikoeğitim Programının Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Becerileri Üzerine Etkisien_US
dc.title.alternativeThe Effect of Social Skills Psychoeducation Program Based on Solution Focused Short-Term Approach on Social Skills of University Studentsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFSM Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorBingöl, Tuğba Yılmaz


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster