Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorDenli, Salih
dc.contributor.authorAkyüz, Betül
dc.date.accessioned2025-09-03T13:43:27Z
dc.date.available2025-09-03T13:43:27Z
dc.date.issued2024en_US
dc.identifier.citationAKYÜZ, Betül, Güdülenme Kuramlarının Grafik Tasarım Açısından Reklam Afişlerindeki Kullanımları, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Grafik Tasarım Anasanat Dalı Grafik Tasarım Programı, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul 2024.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11352/5537
dc.description.abstractİletişim, insan ilişkilerini sağlayan en önemli yapı taşıdır. İletişim günümüzde dijital dünyanın içerisinde sürekli değişen ve gelişen disiplinler tarafından sağlanmaktadır. Grafik tasarım ve görsel iletişimden etkili olan, birbiriyle bağlantılı ve birbirini destekleyen iki önemli disiplin olmaktadır. İletişimde amaç, anlam ve algılardır. Görsel iletişimin görevi, mesajın kurgulanması ve düzenlenmesini sağlamaktır. Grafik tasarım ise, mesajın estetik işlevsel ve spesifik olarak görsel mesajların yaratılması ve düzenlenmesidir. Grafik tasarımda özel bir yaratı söz konusu olmaktadır. Grafik tasarım, reklamlar ile büyük hedef kitlelere mesajı ulaştırmada önemli bir yere sahiptir. Tüketicilerin farklı nedenlerle seçme olanaklarının artması reklamların hedef kitle üzerinde etkilerinin azalmasına ve yoğunlaşmalarına sebep olmaktadır. Bir reklamın başarılı olabilmesi için, hedef kitleyi satın almaya teşvik edici, birtakım dürtülerin harekete geçirilmesi gerekmektedir. Bu bağlamda insanı harekete geçiren davranışlarını öğrenmek, güdülenme kuramları ile tüketici davranışını bilmek, analiz etmek ve doğru güdüleri kullanmak reklamcının görevi olmaktadır. Bu araştırmanın temel amacı grafik tasarım ile reklamlarda kullanılan güdülerin keşfedilmesi ve bunların hedef kitle üzerindeki etkilerinin incelenerek desteklenmesidir. Çalışmanın reklamcılar ve grafik tasarım için hem sektörde hem gelecek çalışmalarda farklı bakış açıları sunacağı düşünülmektedir.en_US
dc.description.abstractCommunication is the most important building block that ensures human relations. Today, communication is provided by constantly changing and developing disciplines in the digital world. Graphic design and visual communication are two important disciplines that are effective, interconnected and supporting each other. The purpose of communication is meaning and perceptions. The task of visual communication is to construct and organize the message. Graphic design is the creation and arrangement of aesthetically functional and specifically visual messages. There is a special creation in graphic design. Graphic design has an important place in delivering the message to large target audiences through advertisements. The increase in the choice of consumers for different reasons causes the effects of advertisements on the target audience to decrease and intensify. For an advertisement to be successful, certain incentives must be activated to encourage the target audience to buy. In this context, it is the advertiser's duty to learn the behaviors that motivate people, to know and analyze consumer behavior with motivation theories and to use the right motivations. The main purpose of this research is to discover the motives used in graphic design and advertisements and to examine and support their effects on the target audience. It is thought that the study will offer different perspectives for advertisers and graphic design both in the industry and in future studies.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherFatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGrafik Tasarımen_US
dc.subjectGüdülenme Kuramlarıen_US
dc.subjectReklamen_US
dc.subjectİletişimen_US
dc.subjectGörsel İletişimen_US
dc.subjectGraphic Designen_US
dc.subjectMotivation Theoriesen_US
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.subjectCommunicationen_US
dc.subjectVisual Communicationen_US
dc.titleGüdülenme Kuramlarının Grafik Tasarım Açısından Reklam Afişlerindeki Kullanımlarıen_US
dc.title.alternativeThe use of Motivation Theories in Advertising Posters in Terms of Graphic Designen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFSM Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Grafik Tasarım Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorAkyüz, Betül


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster