Okul Müdürlerinin Örgütsel İletişim Yeterliliklerine İlişkin Öğretmen Görüşleri Ümraniye Örneği
Künye
AKGÜL, Kazım, Okul Müdürlerinin Örgütsel İletişim Yeterliliklerine İlişkin Öğretmen Görüşleri Ümraniye Örneği, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Eğitim Yönetimi Programı, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul 2022.Özet
Çalışmanın amacı İstanbul Ümraniye de devlet okullarında görev yapan farklı alanlardan öğretmenlerinin gözünden okul müdürlerinin iletişim yeterlilikleri üzerinde durulmuştur. Bu bağlamda iletişim, kullanılan koda göre iletişim türleri ve okulda iletişim üzerinde durulmuştur. Bu araştırmada nitel araştırma modellerinden görüşme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini 2022-2023 eğitim öğretim yılında İstanbul ili Ümraniye ilçesinde Millî Eğitim Bakanlığı bünyesinde yer alan resmi ortaokullarda görev yapan 10 öğretmenden oluşmuştur. Veri toplama araçlarından biri olan görüşme yöntemi ile araştırmaya katılan kişilerden veriler toplanılmıştır. Her katılımcı ile ilgili yapılan görüşmeler ortalama 15 dakika içerisinde tamamlanmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşme formu veri toplama aracı olarak bu araştırmada kullanılmıştır. Görüşme formundan elde edilen bilgiler içerik analizi ve betimsel analiz ile çözümlenmiştir. Araştırmaya göre; okul müdürlerin iletişim yeterliliklerinin genel anlamda öğretmenlerin iletişime dair ümitlerine uygun olduğu tespit edilmiştir. Sözlü iletişim becerileri açısından okul müdürleri çoğunlukla olumlu, az da olsa olumsuz olarak değerlendirilmiştir. Sözsüz iletişim becerileri açısından genel olarak müdürlerin iyi olduğu, görsel iletişim becerilerine yönelik olarak; müdürlerin medyada okul içi etkinliklerin paylaşıldığı, bu paylaşımların yeterli olduğu sonucuna varılmıştır. Okullarda müdürlerin iletişim ağlarını yönetebilme yeterliklerine bakıldığında, dikey ve yatay iletişim ağlarının iyi yönetildiği ve hatta çapraz iletişim ağlarının her okulda yeterli seviyede olduğu tespit edilmiştir. Biçimsel olmayan iletişim ağlarının asgari düzeyde olduğu sunucuna varılmıştır. Son tahlilde okulda yönetici olarak Ümraniye de görev yapan müdürlerin iletişim becerilerine dair yetkinliklerinin ortanın üstü olduğu, bu yetkinliklerin paydaşlara yansımaları ise öğretmenlerin okul ortamındaki ümitlerine ve kişisel yorumlarına göre farklılık arz ettiği neticelerine varılmıştır. The object of the study is to focus on the communication competencies of the school principals, who work in public schools in Istanbul Ümraniye, from different branches. In this context, communication, types of communication according to the code used and general communication are emphasized. Interview method, one of the qualitative research models of this branch, was used. The research department consisted of 10 teachers working in the official secondary schools within the Ministry of National Education in the Ümraniye district of Istanbul in the 2022-2023 academic year. Guidance was collected from the people who participated in the application with the interview method, which is one of the data collection tools. The interviews about each compulsion were completed in an average of 15 minutes. The semi-arrest interview formula is used as a data collection tool. The information obtained from the interview was analyzed by content analysis and descriptive analysis. According to the research; It is aimed that the communication competencies of school principals are generally in accordance with the expectations of collective communication. In terms of verbal communication teaching, school principals' scores were evaluated as positive, albeit slightly negative. In terms of nonverbal communication skills, principals are generally good, and for visual communication skills; There are comments that principals generally share in-school activities and that these shares are sufficient. According to the ability of principals to manage communication networks in schools, it has been determined that vertical and horizontal communication networks are well managed and even cross communication networks are at a sufficient level in all aspects. It is intended that informal communication networks are negligible. In general, it was concluded that the competencies of school principals regarding intensive communication measures were good, and the associations that these achievements evoked in their teachers varied according to their average expectations and perspectives.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11352/5556Koleksiyonlar
İlgili Öğeler
Başlık, yazar, küratör ve konuya göre gösterilen ilgili öğeler.
-
Okul Müdürlerinin İletişim Becerilerinin Örgütsel Araçların Gerçekleşmesine Etkisi
Güleryüz, Güven (Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)Okullar; toplumun eğitim ihtiyacını karşılayan, bireylerin eğitilerek topluma kazandırıldığı en önemli kurumlardır. Okullarda ideal bir yönetimin varlığı, eğitim sisteminin başarısı açısından en önemli referanslardan ... -
Çocuklara Yönelik Sözsüz Grafik Romanların Bir Anlatım Dili Olarak İncelenmesi ve Bir Uygulama
Dede, Ayşe (Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, 2023)Görsel hikaye anlatının kadim tarihi, medeniyetlerin duygu ve düşüncelerini yaşantıları üzerinden mağara duvarları ve benzeri materyallere resmetme güdüleriyle başlamaktadır. Üretilen her bir görüntü kendi sınırları ... -
Güdülenme Kuramlarının Grafik Tasarım Açısından Reklam Afişlerindeki Kullanımları
Akyüz, Betül (Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, 2024)İletişim, insan ilişkilerini sağlayan en önemli yapı taşıdır. İletişim günümüzde dijital dünyanın içerisinde sürekli değişen ve gelişen disiplinler tarafından sağlanmaktadır. Grafik tasarım ve görsel iletişimden etkili ...



















