• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Enstitüler / Institutes
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Institute of Postgraduate Education
  • Öğe Göster
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Enstitüler / Institutes
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Institute of Postgraduate Education
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Oyun Terapisinin Şiddet Görmüş veya Şiddete Tanıklık Etmiş Çocuklarda Koruyucu Ruh Sağlığı Hizmeti Olarak Kullanılması

Thumbnail

Göster/Aç

Yüksek Lisans Dönem Projesi (610.0Kb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2024

Yazar

Akkaya, Yurdanur

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

AKKAYA, Yurdanur, Oyun Terapisinin Şiddet Görmüş veya Şiddete Tanıklık Etmiş Çocuklarda Koruyucu Ruh Sağlığı Hizmeti Olarak Kullanılması, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Psikoloji Anabilim Dalı Klinik Psikoloji Programı, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Dönem Projesi, İstanbul 2024.

Özet

Çocuğun kendini ifade etme biçimi olan oyun, çocukluk dönemindeki psikolojik problemlerin tedavisinde oldukça etkili olan bir terapi yöntemidir. Çocuk baş etmekte zorlandığı, anlamlandıramadığı durumları veya toplum tarafından hoş karşılanmayan isteklerini oyun yoluyla güvenli bir alanda deneyimler ve rahatlar. Oyun terapisinin geleceğimizi oluşturan çocuklar açısından birçok faydası bulunmasına rağmen ülkemizde ücretsiz bir şekilde oyun terapisine erişme imkânı neredeyse yoktur veya çok kısıtlıdır. Özellikle şiddet gibi öğrenilen, problem çözme yöntemi olarak sindirilen ve nesilden nesle aktarılabilen bir davranışa maruz kalan veya kendisi şiddete maruz kalmasa bile şiddete tanıklık eden çocuklarda, oyun terapisinin çocuklardaki psikolojik problemler açısından etkililiği düşünüldüğünde koruyucu ruh sağlığı hizmeti olarak kullanılması ruh sağlığı alanında atılması gereken önemli bir adımdır. Bu makalede de oyun terapisinin dezavantajlı olarak adlandırabileceğimiz, kendisi şiddet görmüş veya şiddete tanıklık etmiş çocuklardaki etkililiğini araştırmak amacıyla şiddete maruz kalan veya tanıklık eden çocuklarda görülen psikolojik problemler ve oyun terapisinin bu problemlerle etkililiği ile ilgili çalışmalara yer verilmiş ve oyun terapisinin koruyucu ruh sağlığı hizmeti olarak kendisi şiddet görmüş veya şiddete tanıklık etmiş çocuklara ücretsiz bir şekilde sunulmasının gerekliliği ve avantajları ele alınmıştır.
 
Play, which is a child's way of expressing himself, is a therapy method that is very effective in the treatment of psychological problems in childhood. The child experiences and relaxes in a safe space through play when he has difficulty coping, situations that he cannot make sense of, or requests that are not welcomed by society. Although play therapy has many benefits for the children who make up our future, there is almost no or very limited opportunity to access play therapy for free in our country. Especially as violence, learned; in children who are exposed to a behavior that is digested as a problem solving method and can be passed down from generation to generation, or who witness violence even if they are not exposed to violence themselves, the use of play therapy as a preventive mental health service is an important step that needs to be taken in the field of mental health, given the effectiveness of psychological problems in children. In this article, in order to investigate the effectiveness of play therapy on disadvantaged children who have experienced violence or witnessed violence themselves, psychological problems observed in children who have experienced violence or witnessed violence, and studies on the effectiveness of play therapy with these problems have been included, and the necessity and advantages of providing play therapy for free to children who have experienced violence or witnessed violence themselves as a preventive mental health service have been discussed.
 

Bağlantı

https://hdl.handle.net/11352/5643

Koleksiyonlar

  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Institute of Postgraduate Education [1093]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@FSM

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber || Kütüphane || FSM Vakıf Üniversitesi || OAI-PMH ||

FSM Vakıf Üniversitesi, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
FSM Vakıf Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@FSM:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.