Kesişimsellik Işığında Kız Çocuklarına Bakmak: “Kız Çocukları Kadın Araştırmalarının Neresinde?” Çalıştayı
Künye
GÖRÇİN, Betül Çağlar. "Kesişimsellik Işığında Kız Çocuklarına Bakmak: “Kız Çocukları Kadın Araştırmalarının Neresinde?” Çalıştayı". KADEM Kadın Araştırmaları Dergisi, 11.1 (2025): 257-266.Özet
Türkiye’de son yıllarda kamuoyuna yansıyan kız çocuklarına yönelik
istismar, şiddet ve cinayet haberleri, bu alanda derinlikli bir düşünme
ve araştırma ihtiyacını beraberinde getirmiştir. Bu gelişmelerin yarattığı
toplumsal duyarlılıkla Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Kadın
ve Aile Çalışmaları Uygulama ve Araştırma Merkezi tarafından kız
çocuklarına ilişkin güncel sorunları anlamaya, bu sorunlara yönelik
çözüm önerileri geliştirmeye ve elde edilen bulgularla politika yapıcılara
katkı sunmaya yönelik bir araştırma süreci başlatılmıştır. Bu doğrultuda
Türkiye’deki 24 farklı üniversitenin Kadın Çalışmaları Araştırma
Merkezlerinin iş birliğiyle “Kız Çocukları Kadın Araştırmalarının
Neresinde?” başlıklı bir çalıştay düzenlenmiştir. Bu rapor, 22 Kasım
2024 tarihinde Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Kadın ve Aile
Çalışmaları Uygulama ve Araştırma Merkezi tarafından düzenlenen
“Kız Çocukları Kadın Araştırmalarının Neresinde?” başlıklı çalıştayda
paylaşılan görüşlerden yola çıkmakta, kız çocuklarına ilişkin literatürü de
gözeterek alandaki kavramsal ve kuramsal boşluklara odaklanmaktadır.
Kadın araştırmaları disiplini içinde kız çocuklarının görünmezliğine
dikkat çeken çalıştayda, bu gruba yönelik özgün bir araştırma alanının
gerekliliği vurgulanmıştır. Rapor, çalıştayda ele alınan konular odağında,
kız çocuklarının ihtiyaçlarını ve bu ihtiyaçlara yönelik çözüm önerilerini
“kesişimsellik” kuramsal çerçevesi doğrultusunda tartışmaktadır. Kadın
araştırmaları alanında kız çocuklarının konumunu yeniden düşünmeyi
amaçlayan bu çalışma, sahadan gelen görüşlerle kuramsal yaklaşımı
buluşturarak hem akademik literatüre hem de politika yapıcılara katkı
sunmayı hedeflemektedir. In recent years, there has been a notable increase in the number of
reports of abuse, violence, and murder against girls in Türkiye. This
spike has brought to the fore the necessity for in-depth reflection and
research in this area. In response to the social awareness engendered
by these developments, the Women and Family Studies Application
and Research Centre at Fatih Sultan Mehmet Vakıf University has
initiated a research process aimed at understanding current issues
related to girls, developing solutions to these issues, and contributing
to policymakers with the findings obtained. In this context, a workshop
was organized in collaboration with the Women’s Studies Research
Centers of 24 different universities in Türkiye. The workshop was
titled: “Where Do Girls Stand in Women’s Studies?” This report is based
on the views shared at the workshop titled “Where Do Girls Stand in
Women’s Studies?” organized on November 22, 2024 by Women and
Family Studies Application and Research Center, Fatih Sultan Mehmet
Vakıf University. The report focuses on conceptual and theoretical gaps
in the field, taking into account the literature on girls. The workshop
has highlighted the underrepresentation of girls in the field of women’s
studies and emphasized the necessity for a distinct research domain
focused on this demographic. This report discusses the needs of girls
and proposed solutions to these needs within the theoretical framework
of “intersectionality”, focusing on the topics discussed at the workshop.
The present study aims to rethink the position of girls in the field of
women’s studies. It seeks to contribute to both academic literature
and policymakers by bringing together field-based perspectives and
theoretical approaches.



















