• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Fakülteler / Faculties
  • Eğitim Fakültesi / Faculty of Education
  • Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
  • Öğe Göster
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Fakülteler / Faculties
  • Eğitim Fakültesi / Faculty of Education
  • Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Characteristics of General Language Teaching and Academic Language Teaching as a Foreign Language: Learner’s Views

Thumbnail

Göster/Aç

Ana Makale (651.8Kb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2023

Yazar

Aydoğdu, İsmail
Göçen, Gökçen

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

AYDOĞDU, İsmail & Gökçen GÖÇEN. "Characteristics of General Language Teaching and Academic Language Teaching as a Foreign Language: Learner’s Views". Sakarya University Journal of Education, 13.5 (2023): 933-959.

Özet

Foreign language teaching is divided into general and special purpose language teaching. Foreign language education offers general language courses at five levels starting from A1 to C1. In addition to the four core language skills, grammar and vocabulary are also taught. Special-purpose language teaching is divided into two categories: professional and academic language. Academic language courses are also provided within a specific program and duration. This study compares general language teaching and academic language teaching based on learner views. Phenomenology, one of the qualitative research designs, was used in the study. In this context, the study data consists of the opinions of 64 learners in the Academic Turkish class at Sakarya University TÖMER. The learners were asked about the similarities and differences as well as the main features of these courses using a semi-structured interview form. The answers to the questions were analyzed by content analysis. This study identified 8 themes and 106 sub-themes. Although the themes occur at different frequencies in general language and academic language courses, the eight common themes are as follows: quality in teaching, purpose in teaching, subject in teaching, utilization of activities in teaching, language use in teaching, content in teaching, utilization of texts in teaching and process in teaching.

Kaynak

Sakarya University Journal of Education

Cilt

13

Sayı

5

Bağlantı

https://dergipark.org.tr/en/pub/suje/issue/81575/1384013
https://hdl.handle.net/11352/5704

Koleksiyonlar

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar / TR-Dizin Indexed Publications [672]
  • Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü [21]

İlgili Öğeler

Başlık, yazar, küratör ve konuya göre gösterilen ilgili öğeler.

  • اكتساب اللغّة الثاّنية في ضوء علم اللغّة النفّسيّ 

    Aburidi, Osaid (Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, 2022)
    يتناول هذا البحث قضيّة اكتساب اللّغة الثّانية في ضوء علم اللّغة النّفسيّ، فيبيّن العلاقة القائمة بين علم اللّغة النّفسيّ وعمليّةِ تعلُّم اللّغات الأجنبيّة واكتسابِها، ويكشِف البحثُ تأثيرَ هذا العلم في اكتساب المهارات ...
  • Görme Engellilere Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimine Yönelik Öğretici Görüşleri: Bir İhtiyaç Analizi ve Materyal Tasarımı Önerileri 

    Çalıkoğlu, Melisa (Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, 2024)
    Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi için yurt içinde ve yurt dışında çalışmalar yürütülmektedir. Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi kültürel diplomasi için önemli bir alandır. Bu alan, alınan göçler ve önemli kültürel ...
  • Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Yöntem 

    Göçen, Gökçen (Yakup YILMAZ, 2020)
    Bir yabancı dilin öğretimi söz konusu olduğunda dilin nasıl öğretileceği de söz konusu olmaktadır. Bu süreçte dil öğretim yöntemlerinden yararlanılmaktadır. Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde de dil öğretim ...



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@FSM

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber || Kütüphane || FSM Vakıf Üniversitesi || OAI-PMH ||

FSM Vakıf Üniversitesi, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
FSM Vakıf Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@FSM:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.