Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorArıcı, İrem Demir
dc.contributor.authorKocabaş, İbrahim
dc.date.accessioned2025-11-14T09:00:36Z
dc.date.available2025-11-14T09:00:36Z
dc.date.issued2025en_US
dc.identifier.citationARICI, İrem Demir & İbrahim KOCABAŞ. "Machiavellian Leadership in Educational Organizations: Assessment and Analysis". The Western Anatolia Journal of Educational Sciences (WAJES), 16.1 (2025): 519-539.en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/en/pub/baebd/issue/90265/1595660
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11352/5709
dc.description.abstractThis study is a traditional (narrative) review of the existing literature on the concept of Machiavellian leadership in educational organizations. The main purpose of the study is to contribute to the literature in this field by analyzing the positive, negative and situational effects of Machiavellian leadership in educational organizations. The literature review included current academic sources published in peer-reviewed journals focusing on the education sector. The findings are presented within the framework of six main sub-objectives: 1. What is Machiavellianism? 2. What is Machiavellian leadership? 3. With what strategies do Machiavellian leaders make management processes more effective in educational organizations? 4. What are the advantages of Machiavellian leadership in terms of organizational efficiency, decision-making processes and crisis management? 5. How can Machiavellian leadership facilitate the achievement of goals in educational organizations? 6. How can the long-term effects and sustainability of Machiavellian leadership in educational organizations be evaluated? The study revealed that Machiavellian leadership provides positive effects such as strategic decision-making, crisis management and goal orientation in the short term, but in the long term, it can have negative consequences such as distrust, lack of cooperation and toxic work environments. This study provides a theoretical framework to understand Machiavellian leadership practices in educational organizations and to make leadership processes more ethical, sustainable and collaborative. Cross-cultural comparisons and longitudinal studies are suggested for future research.en_US
dc.description.abstractBu çalışma, eğitim örgütlerinde Makyavelist liderlik kavramını ele alan mevcut literatürü incelemek amacıyla geleneksel (anlatımsal) derleme yöntemi ile gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın temel amacı, Makyavelist liderliğin eğitim örgütlerindeki olumlu, olumsuz ve durumsal etkilerini analiz ederek bu alandaki literatüre katkıda bulunmaktır. Literatür taraması, hakemli dergilerde yayımlanmış, eğitim sektörüne odaklanan güncel akademik kaynakları kapsamaktadır. Bulgular, altı ana alt amaç çerçevesinde sunulmuştur: Makyavelizm nedir? Makyavelist liderlik nedir? Makyavelist liderler eğitim örgütlerinde yönetim süreçlerini hangi stratejilerle daha etkili hale getirirler? Makyavelist liderliğin örgütsel verimlilik, karar alma süreçleri ve kriz yönetimi açısından avantajları nelerdir? Makyavelist liderlik eğitim örgütlerinde hedeflere ulaşmayı nasıl kolaylaştırabilir? Eğitim kurumlarında Makyavelist liderliğin uzun vadeli etkileri ve sürdürülebilirliği nasıl değerlendirilebilir? Çalışma, Makyavelist liderliğin kısa vadede stratejik karar alma, kriz yönetimi ve hedef odaklılık gibi olumlu etkiler sağladığını, ancak uzun vadede güvensizlik, işbirliği eksikliği ve toksik çalışma ortamları gibi olumsuz sonuçlar doğurabileceğini ortaya koymuştur. Bu çalışma, eğitim örgütlerinde Makyavelist liderlik uygulamalarını anlamak ve liderlik süreçlerini daha etik, sürdürülebilir ve işbirliğine dayalı hale getirmek için teorik bir çerçeve sunmaktadır. Gelecekteki araştırmalar için kültürlerarası karşılaştırmalar ve boylamsal çalışmalar önerilmektedir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherDokuz Eylul Universityen_US
dc.relation.isversionof10.51460/baebd.1595660en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectLeadershipen_US
dc.subjectMachiavellian Leadershipen_US
dc.subjectLeadership in Educational Organisationen_US
dc.subjectLiderliken_US
dc.subjectMakyavelist Liderliken_US
dc.subjectEğitim Örgütlerinde Liderliken_US
dc.titleMachiavellian Leadership in Educational Organizations: Assessment and Analysisen_US
dc.title.alternativeEğitim Örgütlerinde Makyavelist Liderlik: Değerlendirme ve İncelenmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalThe Western Anatolia Journal of Educational Sciences (WAJES)en_US
dc.contributor.departmentFSM Vakıf Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümüen_US
dc.contributor.authorIDhttps://orcid.org/0000-0002-4314-9003en_US
dc.contributor.authorIDhttps://orcid.org/0000-0002-3540-2427en_US
dc.identifier.volume16en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage519en_US
dc.identifier.endpage539en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorKocabaş, İbrahim


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster