Üniversite Öğrencilerinin Flört Kaygısı Düzeylerinin Çocukluk Dönemi Örselenme Yaşantıları Tarafından Yordanması
Künye
ERKEK, Ahsen & Tuğba BİNGÖL. "Üniversite Öğrencilerinin Flört Kaygısı Düzeylerinin Çocukluk Dönemi Örselenme Yaşantıları Tarafından Yordanması". Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 35.1 (2025): 141-156.Özet
Flört kaygısı; temelde karşı cinsten kaçınmayla başlayan, bireyin ilişki yaşamasını zorlaştıran, özellikle üniversite öğrencilerinde görülen bir problemdir. Çocukluk dönemi örselenme yaşantıları, bireyin çocukluk yıllarında maruz kaldığı fiziksel istismar, duygusal istismar, cinsel istismar ve ihmallerdir. Temel ilişki anlayışının şekillendiği çocukluk yıllarında örselenme yaşantılarına maruz kalmak bireyin gelecekte flört kaygısı yaşayabilmesine neden olabilmektedir. Bu araştırmada üniversite öğrencilerinin flört kaygısı düzeylerinin çocukluk dönemi örselenme yaşantıları tarafından yordanıp yordanmadığı incelenecektir. Bu amaç doğrultusunda, Doğu Anadolu’daki bir devlet üniversitesinde basit rastgele örnekleme yöntemiyle seçilen 369 üniversite öğrencisi ile yürütülen bu araştırmada, veri toplama aracı olarak Flört Kaygısı Ölçeği ve Çocukluk Dönemi Örselenme Yaşantıları Ölçeği Kısa Formu kullanılmıştır. Veriler, Bağımsız Örneklemler İçin t Testi, Tek Yönlü ANOVA ve Çoklu Regresyon Analizi ile analiz edilmiştir. Elde edilen sonuçlara göre cinsiyet, flörtün olup olmaması, algılanan sosyoekonomik düzey, duygusal istismar, duygusal ihmal yaşantıları değişkenleri flört kaygısı düzeyleri ile yüksek ve anlamlı bir ilişki vermektedir. Dating anxiety is a problem that starts with avoidance of the opposite sex, makes it difficult for the individual to have a relationship, and is especially seen in university students. Childhood abuse experiences are physical abuse, emotional abuse, sexual abuse and neglect that the individual was exposed to during childhood. Being exposed to experiences of abuse during childhood, when the basic understanding of relationship is shaped, may cause the individual to experience dating anxiety in the future. This study will examine whether the levels of dating anxiety among university students are predicted by childhood traumatic experiences. For this purpose, this study was conducted with 369 university students selected by simple random sampling method at a state university in Eastern Anatolia and the Dating Anxiety Scale and the Short Form of the Childhood Trauma Scale were used as data collection tools.The data were analyzed with Independent Samples t Test, One-Way ANOVA and Multiple Regression Analysis. According to the results obtained, the variables of gender, whether there is dating or not, perceived socioeconomic level, emotional abuse, emotional neglect experiences show a high and significant relationship with dating anxiety levels.



















