Bir Kolonyalist Propaganda : Viktorya Devri İngiliz Çocuk Edebiyatında Oryantalizm
Citation
TÜRKER, Fatma Kübra, Bir Kolonyalist Propaganda : Viktorya Devri İngiliz Çocuk Edebiyatında Oryantalizm, Medeniyetler İttifakı Enstitüsü Medeniyet Araştırmaları Anabilim Dalı, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul 2015Abstract
Edebiyat alanında verilen eserler, çoğu zaman yazıldıkları dönemin iktidarının
söylemlerini içlerinde barındırırlar. Dolayısıyla Viktorya Devri Çocuk
Edebiyatı’nda dönemin iktidarının, kolonyalist politikalarını meşrulaştırmak
adına ürettiği söylemler ışığında yaptıkları propagandaların yansımalarını
görmek mümkündür. Bu bağlamda, Viktorya Devri Çocuk Edebiyatı’nda
karşılaşılabilecek propagandalardan biri de, oryantalist söylemle oluşturulmuş
olanlardır. Bu çalışmada, Viktorya Devri’nde çocuk edebiyatı alanında verilen
dört farklı eserdeki oryantalist söylem tahlil edilecektir ve eserlerin ürettikleri bu
oryantalist söylemin, kolonyalizm propagandası olarak yorumlanabileceği öne
sürülecektir. Literary works usually include the discourses of the government of the time
period that they were written. Consequently, it is possible to see the reflections
of the propagandas that was created in the light of the discourses produced by
the government to legitimate the colonialist policies, in the Victorian Era
Children’s Literature. In this context, one of the propagandas that can be seen
in the Victorian Era Children’s Literature is the one which is created with the
orientalist discourse. In this work, the orientalist discourse in four different
children’s literature works that are given in the Victorian Era will be analyse and
the orientalist discourse which is produced in these works is going to be
suggested as a colonialist propaganda.