• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   FSM Vakıf
  • FSM Vakıf Üniversitesi Yayınları / Publications of FSM Vakif University
  • FSM İlmî Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi
  • View Item
  •   FSM Vakıf
  • FSM Vakıf Üniversitesi Yayınları / Publications of FSM Vakif University
  • FSM İlmî Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Üstbilişsel Öğretim Stratejilerinin Öğrencilerin Öz Düzenleme Becerilerine Etkisi

Thumbnail

View/Open

Arslan&Gelişli.pdf (407.5Kb)

Access

info:eu-repo/semantics/openAccess

Date

2017-12

Author

Arslan, Serhat
Gelişli, Yücel

Metadata

Show full item record

Citation

ARSLAN, Serhat, & Yücel GELİŞLİ. "Üstbilişsel Öğretim Stratejilerinin Öğrencilerin Öz Düzenleme Becerilerine Etkisi." FSM İlmî Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi, 10 (2017): 49-60.

Abstract

Araştırmada üstbilişsel öğretim stratejileri içeren etkinliklerin çalışmaya katılan öğrencilerde öz düzenleme becerileri ve bunların kalıcılığına etkisi araştırılmıştır. Çalışma, ön test-son test kontrol, gruplu modele göre düzenlenmiştir. Araştırmada deney ve kontrol grubunda 15 öğrenci yer almıştır. Araştırma verilerinin analizinde parametrik olmayan test teknikleri kullanılmıştır. Üstbilişsel öğretim stratejilerinin kullanıldığı deney grubundaki öğrencilerin, yapılan uygulamalar sonucunda algılanan öz düzenleme düzeylerinin arttığı sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmanın denenceleri üç ayrı zamanda toplanan veriler ile yapılan analiz sonucunda ortaya çıkan bulgular kapsamında tartışılmıştır.
 
In the current study, the effects of teaching based on metacognitive teaching strategies on students’ self-regulation skills were investigated. The present study was conducted according to pre-test-post-test-control group design that is one of the experimental research methods. There were 15 students in each group in the study. In data analysis, non parametric tests were used. The findings show that teaching based on metacognitive teaching strategies increased students’ perceived self-regulation skills in the experimental group. Findings obtained from the statistical analyzes applied to the measurements made in three time periods were discussed in the context of the essays which constitute the basis of the research.
 

URI

http://dergi.fsm.edu.tr/index.php/ia/article/view/821
https://hdl.handle.net/11352/2563

Collections

  • FSM İlmî Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi [523]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Policy | Guide | Contact |

DSpace@FSM

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution AuthorThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution Author

My Account

LoginRegister

Statistics

View Google Analytics Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Policy || Guide || Library || FSM Vakıf University || OAI-PMH ||

FSM Vakıf University, İstanbul, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
FSM Vakıf University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@FSM:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.