Show simple item record

dc.contributor.authorArslan, Serhat
dc.contributor.authorGelişli, Yücel
dc.date.accessioned2018-01-02T11:33:39Z
dc.date.available2018-01-02T11:33:39Z
dc.date.issued2017-12
dc.identifier.citationARSLAN, Serhat, & Yücel GELİŞLİ. "Üstbilişsel Öğretim Stratejilerinin Öğrencilerin Öz Düzenleme Becerilerine Etkisi." FSM İlmî Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi, 10 (2017): 49-60.en_US
dc.identifier.urihttp://dergi.fsm.edu.tr/index.php/ia/article/view/821
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11352/2563
dc.description.abstractAraştırmada üstbilişsel öğretim stratejileri içeren etkinliklerin çalışmaya katılan öğrencilerde öz düzenleme becerileri ve bunların kalıcılığına etkisi araştırılmıştır. Çalışma, ön test-son test kontrol, gruplu modele göre düzenlenmiştir. Araştırmada deney ve kontrol grubunda 15 öğrenci yer almıştır. Araştırma verilerinin analizinde parametrik olmayan test teknikleri kullanılmıştır. Üstbilişsel öğretim stratejilerinin kullanıldığı deney grubundaki öğrencilerin, yapılan uygulamalar sonucunda algılanan öz düzenleme düzeylerinin arttığı sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmanın denenceleri üç ayrı zamanda toplanan veriler ile yapılan analiz sonucunda ortaya çıkan bulgular kapsamında tartışılmıştır.en_US
dc.description.abstractIn the current study, the effects of teaching based on metacognitive teaching strategies on students’ self-regulation skills were investigated. The present study was conducted according to pre-test-post-test-control group design that is one of the experimental research methods. There were 15 students in each group in the study. In data analysis, non parametric tests were used. The findings show that teaching based on metacognitive teaching strategies increased students’ perceived self-regulation skills in the experimental group. Findings obtained from the statistical analyzes applied to the measurements made in three time periods were discussed in the context of the essays which constitute the basis of the research.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherFSM Vakıf Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSelf regulationen_US
dc.subjectMetacognitionen_US
dc.subjectAchievementen_US
dc.subjectÖz düzenlemeen_US
dc.subjectÜstbilişen_US
dc.subjectBaşarıen_US
dc.titleÜstbilişsel Öğretim Stratejilerinin Öğrencilerin Öz Düzenleme Becerilerine Etkisien_US
dc.title.alternativeThe Effects of Metacognitive Teaching Strategies on Students’ Self-Regulation Skillsen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentFSM Vakıf Üniversitesi, FSM İlmî Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record