Gaziantep Tren Garı ve Yeniden İşlevlendirme Önerileri Üzerine Bir Değerlendi̇rme
Künye
UZUN, Türkan, & Merve KARABEYESER. "Gaziantep Tren Garı ve Yeniden İşlevlendirme Önerileri Üzerine Bir Değerlendi̇rme." FSM İlmî Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi, 12 (2018): 309-347.Özet
Erken Cumhuriyet döneminin ilk yıllarından sonra savaşın etkilerinin azalması ve
oluşturulan yeni sistemin güçlenmesi ile birlikte Anadolu kentlerinde Cumhuriyet’in simgesi
olarak Cumhuriyet Meydanı, belediye binası, hükümet konağı, halkevi, banka, okul
gibi temel yapılar inşa edilmeye başlamıştır. Hızlı ve etkili bir ulaşım hattı kurulması
amacıyla, Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun ardından merkezi yönetimler ve yerel
kent yönetimleri, aktif bir demiryolu politikası izlemiştir. Böylece Cumhuriyet döneminde
kentlerin en önemli imar hareketi olarak demiryolu hattının yapılması garların, istasyon
binalarının ve Devlet Demiryolları Genel Müdürlüğü binalarının yapımı gündeme
gelmiştir.
Bu çalışmada sırasıyla Türkiye’de demiryollarının gelişimi paralelinde, Gaziantep
şehrinin tarihsel süreci sonrasında ise Gaziantep tren garının gelişim süreci ve günümüzde yeniden kullanım planlamaları, geçmiş öneriler ve mevcut durumu ele alınmıştır. Bu
çalışmaya yönelik içerik oluşumunda literatür taraması ile gözlem yapılmış, yarışmalar
ele alınmış, ve arşiv belgelerine ait çeşitli görüşmeler gerçekleştirilmiştir. After the early years of the early Republican period, with the reduction of the effects
of the war and the strengthening of the new system created, the basic structures such as
Republic Square, municipality building, government building, community house, bank,
school started to be constructed as symbol of the Republic. In order to establish a fast and
efficient transport line, followed by the central government and local city governments of
the founding of the Republic of Turkey, it was followed by an active railway policy. Thus,
the construction of the railway line as the most important zoning movement of the cities
in the Republic period, the construction of the stations, station buildings and the General
Directorate of State Railways has come into question.
In this study, in parallel with the development of railways in Turkey, respectively,
after the historical process of the development process of the city of Gaziantep, Gaziantep
Train Station and today re-use planning, history and recommendations were discussed the
current situation. In the content formation for this study, observations were made with the
literature review, the competitions were discussed, and various interviews were made,
archive documents was examined.
Bağlantı
http://dergipark.gov.tr/fsmia/issue/41565/502864http://dergipark.gov.tr/fsmia/issue/41565/502864https://hdl.handle.net/11352/2808