Show simple item record

dc.contributor.authorAracı, Nihal
dc.date.accessioned2019-06-28T09:01:12Z
dc.date.available2019-06-28T09:01:12Z
dc.date.issued2019-06
dc.identifier.citationARACI, Nihal. ''Şah Mahmud Nişâburî Murakkaı’ndan Birkaç Örnek Bağlamında Koltuk Tezhibi.'' FSM İlmî Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi, 13 (2019): 145-166.en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/fsmia/issue/46340/582330
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11352/2865
dc.description.abstractKitap sanatları Türk Sanatı’nın oluşumundaki en önemli unsurlar arasında gösterilmektedir. Bu alanda verilmiş eserler, sanatımızın geçmişten günümüze ulaşabilmesi bakımından son derece etkili olmuştur. Şah Mahmud Nişâburî Albümü de, kitap sanatlarının uygulama alanlarından olan murakka’ yapımcılığının en mühim örnekleri arasında gösterilmektedir. Başta Şah Mahmud Nişâburî olmak üzere İranlı hattatların kıt’alarının yer aldığı bu albümün tezhiplenmesinin ve ciltlenmesinin Osmanlı Nakkaşhânesi’nde yapıldığı kabul edilmektedir. Albümde kıt’a formunun sıra dışı örnekleri bir arada toplanmıştır. Hem hat hem de tezhip sanatı açısından çok değerli ve aynı zamanda yol gösterici bir eser niteliği taşıyan albümdeki kıt’a formlarının farklılığı, değişik boyutlarda ve şekillerde koltuk alanlarının oluşumunu sağlamış ve bu durum tasarımdaki çeşitliliği de beraberinde getirmiştir. Bu makalede de, Şah Mahmud Nişâburî Murakkaı’nda yer alan birkaç örnek, koltuk tezhibi yönünden ele alınacak ve incelenecektir.en_US
dc.description.abstractThe arts of book are one of the most important elements in the formation of Turkish art. The works which are given in this field have been highly influential in terms of our art to reach from past to the present. Shah Mahmud Nişâburî album is shown as one of the most important examples of album production which is application area of book arts. In this album, which contains calligraphic kıt’as of Persian calligraphers, mostly of Shah Mahmud Nişâburî, illumination and binding in Ottoman palace studio, kıt’a forms’ extraordinary examples are gathered together. The variety of kıt’a forms in the album, which is both valuable and at the same time an advisor in terms of calligraphy and illumination, has provided the formation of koltuk areas in different sizes and shapes and this brought diversity in the design. In this article, some samples in Shah Mahmud Nişâburî album will be analyzed in terms of koltuk illumination.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherFSM Vakıf Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMurakka’en_US
dc.subjectKoltuken_US
dc.subjectHaten_US
dc.subjectTezhiben_US
dc.subjectKıt’aen_US
dc.subjectAlbumen_US
dc.subjectKoltuken_US
dc.subjectCalligraphyen_US
dc.subjectİlluminationen_US
dc.subjectKıt’aen_US
dc.titleŞah Mahmud Nişâburî Murakkaı’ndan Birkaç Örnek Bağlamında Koltuk Tezhibien_US
dc.title.alternativeKoltuk Illumination in the Context of Some Samples from Shah Mahmud Nişâburî Albumen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentFSM Vakıf Üniversitesi, FSM İlmî Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record